עולם הדייטים זכה לתרומות משמעותיות מצד הרשת: היא הפכה את מציאת השותפים הפוטנציאליים לחיים - או לסתם רומנים חפוזים - לקלה מאי פעם, בזכות היכולות לחפש לפי תחומי עניין, מיקום, סוג הקשר ועוד קריטריונים רבים ומגוונים. אבל קריטריון אחד מצליח לעורר סערה בכל פעם שהוא עולה לדיון: מראה.
השבוע החל אתר השידוכים הבינלאומי הפופולארי OkCupid, שלו משתמשים רבים גם בישראל, לאפשר למשתמשים לסנן את בני/בנות הזוג הפוטנציאליים המוצגים להם לפי קריטריונים חדשים. משתמשים שישלמו על חבילת פרימיום, שמחירה בין 4.95 ל-9.95 דולר (17.5-35.1 שקל) לחודש, יכולים ללסמן את סוגי הגוף של משתמשים שהם מעוניינים לראות, כאשר ברשימה ניתן למצוא הגדרות כמו "רזה", "מלא/ה", "משקל יתר", "ממוצע/ת", "אתלטי/ת" ועוד. כך, למעשה, יכולים המשתמשים להימנע מלראות משתמשים אחרים שאינם עונים למודל היופי.
בנוסף, יכולים משתמשי פרימיום אף לבחור לראות רק משתמשים שדורגו על ידי אחרים מציון מסוים ומעלה. תכונה זו מיועדת בעצם לתת את האפשרות להימנע גם ממשתמשים שהתיאור שלהם את עצמם מחמיא יחסית.
היכולות החדשות הצליחו לעורר סערה ברשת. לפי הדיילי מייל הבריטי, משתמשים הגיבו בדאגה רבה ליכולות החדשות. המשתמש ג'יימס קוק, שהיה הראשון לפרסם את העניין, כתב בבלוג שלו כי "בעידן של סובלנות ופוליטיקלי-קורקטיות" השימוש במסננים שכאלה "מרים גבות". משתמשת אחרת צוטטה כאומרת ש"זה מדאיג לחשוב שגברים יכולים לסנן אותי החוצה לפי מבנה הגוף שלי". עם זאת, היא הדגישה כי מסננת זו עדיין נותנת אמון בתיאורם של המשתמשים את עצמם, בניגוד לסינון לפי הציונים שחילקו גולשים אחרים. משתמש אחר, רואן פלינג, כתב כי "אתה צריך להיות טיפש למדי וסוג ת' אם אתה מאפשר סינון על בסיס דעה קדומה כך שפשיסטי-גוף חסרי שכל יכולים לסנן כל מי שמתאים להגדרות גדולות יותר: להתראות מרילין מונרו, סופי דאהל, לנה דנהם, ז'ראר דפרדיה, ג'יימס קורדן וסת' רוגן".
הוא אף השווה את OkCupid לרשת האופנה אברקרומבי ופיץ', שנקלעה בתחילת השנה לביקורת קטלנית לאחר שמנכ"לה, ג'ף ג'פריז, אמר ש"חברות שנמצאות בצרות מנסות לפנות לכולם: צעירים, מבוגרים, שמנים, רזים. אבל אז אתה הופך לפושר, לא מרחיק אף אחד אבל לא מלהיב אף אחד. יופי הוא הכל. לכן אנחנו שוכרים אנשים יפים בחנויות שלנו - כי הם מושכים אנשים יפים אחרים, ואנחנו רוצים לשווק לאנשים יפים ומגניבים". דבריו עוררו סערה שכללה גם קמפיין יוטיוב שקרא לגולשים לתרום בגדים של החברה להומלסים, לצלמם ולשתף את התמונות ברשת, כדי להרגיז את בעליה.
נציין כי סערה דומה עורר עליו האתר Beautiful People, שכפי שמרמז שמו מיועד לשדך אנשים בעלי מראה חיצוני מעל הממוצע בלבד, ומקבל רק משתמשים שב-48 השעות הראשונות לאחר הרשמתם קיבלו דירוגים גבוהים מהמשתמשים הקיימים.