בשבוע שעבר, בשיאו של יום די חם באמצע החורף הישראלי, צעדתי לי לתחנת הרכבת בבני ברק, שנמצאת במרחק של רבע שעה הליכה ממערכת מאקו. ואז ראיתי אותו, קורקינט של בירד שחיכה לי על המדרכה. החלטתי לחסוך לעצמי זמן ולנסוע איתו עד לתחנה - שלפתי את הטלפון מהכיס, סרקתי את הברקוד - ונסעתי.
ואז ממש באמצע הדרך, כ-3 דקות מתחילת הנסיעה, הוא התחיל להאט עד שנעצר לחלוטין בלי שום התראה מוקדמת. לא הבנתי מה קורה. נכנסתי לאפליקציה ופתאום ראיתי שאני נמצא בתוך אזור במפה שצבוע באדום שמסתבר שאסור לנסיעה.
כשאני עוד די רגוע ומנסה להבין מה קורה, החלטתי להשאיר את הקורקינט שם, ולהמשיך ברגל עד לתחנת הרכבת - אבל אז גיליתי משהו חדש. כדי לבטל את ההשכרה אני צריך לחזור ברגל, עם הקורקינט בידיים, לאזור שמותר לנסיעה משום שרק שם אפשר להשאיר אותו.
ניסיתי שוב ללחוץ על "נעילה" ואז הופיעה לי ההודעה הבאה: "אנא צא מאיזור זה כדי להמשיך לרכוב. תחויב עד שתחנה באיזור השירות". כלומר, לא מספיק שאני לא יכול לנסוע, אני גם לא יכול להשאיר את הקורקינט - וגם משלם על זה.
בלי אף התראה מוקמדת למשתמשים באפליקציה, בבירד החליטו להפתיע אותי באזורים שאסורים לנסיעה. ליתר דיוק: תוכלו לרכוב בעיקר באזור תל אביב. וגם כשתכנסו אליה בפעם הראשונה תראו את המיקום שלכם בקלוז-אפ. כלומר, המפה האדומה שאתם רואים מעלה, ואכן מתריעה על האזורים החסומים, מופיעה רק אם אתם טורחים להגדיל אותה באצבעות, ולבדוק מיוזמתכם.
בסופו של דבר מצאתי את עצמי חוזר ברגל מ"האזור האסור" ל"אזור המותר". מגלגל איתי לאורך כל הדרך את הקורקינט ומרגיש את המונה דופק. והרכבת? פספסתי אותה מזמן. ומה לגבי הזמן ששרפתי? אף אחד לא יחזיר אותו.
הפתרון לזה, בעינינו, הוא מאוד פשוט. אפשר להודיע בזמן השכרת הקורקינט (ובאופן חד פעמי) שקיימים אזורים אדומים כאלה, ולאפשר לנו לתכנן את הנסיעה, להחליט אם לקחת את הקורקינט, ולראות אם היעד או הדרך אליו נמצאים באזורים אדומים. גייסנו את הגרפיקאים של סטודיו mako ועיצבנו במיוחד עבורם חלון פופ-אפ שיכול קפוץ לרוכבים ולרוכסות רגע לפני הנסיעה. בירד - אתם מוזמנים להשתמש בעיצוב הזה. עלינו.
בעקבות הפנייה שלנו לבירד בשבוע שעבר, החברה לקחה צעד אחד קדימה. אתמול (רביעי) כל משתמשי האפליקציה קיבלו הודעת מייל תחת הכותרת "אזורי נסיעה מעודכנים בתל אביב". בהודעה הדגישה החברה בפני הלקוחות את אזורי הפעילות שלה, היכן אפשר לסיים את הנסיעה, וגם הדגישו "תחויבו עבור כל דקה עד אשר תחזירו את ה-Bird לאזור הנסיעה".
אז אם אתם יוצאים עכשיו מהבית שלכם לכיוון פגישה חשובה במרכז רמת גן או בני ברק, תדעו שיתכן שבאמצע הדרך תצטרכו לחזור קצת אחורה כדי להפסיק לשלם על ההשכרה, ואז לתפוס אוטובוס או מונית כדי להספיק עוד להגיע לשם בזמן, ורגועים. אז פשוט הביטו במפה ורק אז פתחו את הקורקינט.
פנינו לבירד לבקשת תגובה, שם מסרו לנו: "לאור כמות הביקושים הגבוהה מבצעת החברה התאמות כל העת על מנת להעניק את השרות והזמינות הטובים ביותר לרוכבים. נוכח כך יש לשים לב לאזורי הנסיעה הפתוחים ומוצגים על גבי המפה באפליקציה. כחברה הדוגלת בשיתוף אנו מעודדים רעיונות חדשים ומברכים עליהם".