אם מישהו היה זקוק להוכחה שהדפסות תלת-מימד אינן טרנד חולף, אלא מגמה עיצובית-צרכנית דומיננטית, מגיעה ענקית הקמעונאות האמריקאית אמזון ומשיקה זירת סחר למוצרים המודפסים במדפסות תלת מימד. כל צרכן יוכל לבחור את העיצוב המתאים לו, לערוך התאמות ושינויים ולקבל את המוצר המוגמר לביתו, מבלי שיצטרך לרכוש מדפסת תלת-מימד משלו, העשויה להיות גדולה, יקרה ומסובכת לתפעול.
גולת הכותרת של החנות היא העיצובים של המוצרים השונים, שכוללים בין השאר צעצועים, אביזרי אופנה, קישוטים לבית, אביזרים לגאדג'טים ותכשיטים. כל לקוח בוחר את המוצר אותו הוא רוצה ומקבל תצוגה מקדימה בתלת-מימד של העיצוב, אותה הוא יכול לבחון מזוויות שונות ולערוך שורה ארוכה של התאמות לטעמו האישי או לצרכיו. כך, למשל, ניתן להחליף את חומר ההדפסה, את צבע המוצר, גודלו ואף להוסיף כיתובים אישיים במקומות מתאימים.
בשלב הראשון, מציעה זירת הסחר יותר מ-200 עיצובים שונים למכירה, אולם אין ספק שמדובר במספר ראשוני, שכן תחום מוצרי ההדפסה התלת-מימדית גדל בקצב מסחרר. אמנים ומעצבים שמעוניינים להשתתף ולשווק את יצירותיהם בזירה החדשה, צריכים לפנות לאמזון כדי להתחיל את התהליך.
פטרה שינדלר-קארטר, מנהלת זירות סחר באמזון, אמרה ש"השקת של זירת הסחר למוצרי תלת-מימד מצביעה על תחילת של שינוי במסחר המקוון, במסגרתו הייצור יהיה גמיש יותר ומותאם לצרכי הלקוח. המוכרים, יחד עם המעצבים והיצרנים, יוכלו להציע מגוון דינמי של מוצרים, שצרכנים יוכלו להתאים לעצמם ולהפוך אותם למשהו שהוא באמת שלהם".
עוד ב-Geektime:
- אמיץ או טפשי? כלי רוסי מנסה לפגוע בחברות שמפרדמות בגוגל
- דיווח: אמזון מפתחת מכשיר שיאפשר לגהץ כרטיסי אשראי בסמארטפון
ננסי ליאנג, יזמת ניו-יורקית שמוכרת עיצובים בזירה, אמרה: "אפשרויות ההתאמה נותנות ללקוחות את הכוח לעצב מחדש את העולם שלהם, ואנחנו רוצים לשנות את הדרך שהם עושים קניות אונליין. גם חוויית הקניות הופכת להרבה יותר כיפית, יצירתית ואישית".
תחום הדפסות התלת-מימד הוא תחום צומח, כשכמעט כל יום אנו מתבשרים על מדפסות משוכללות יותר, מהירות יותר או זולות יותר. כידוע, מדפסות תלת-מימד מדפיסות מתוך קובץ מיוחד, שכולל את העיצוב והוראות ההדפסה. קובץ זה ניתן לעריכה ולשינוי בעזרת תוכנות תלת-מימד.
כשמדברים על זירת סחר מקוונת לעיצובי תלת-מימד, צריך להבחין בין 2 סוגים: הראשון הוא זירות שמאפשרות לרכוש את קובץ העיצוב עצמו, לערוך את השינויים הנדרשים על המחשב או הטאבלט ולהדפיס את המוצר במדפסת הביתית. דוגמאות לזירות כאלו ניתן למצוא למשל בחנויות של יצרניות מדפסות תלת-מימד. כמובן שקהל היעד של זירות אלו הם מאמצים מוקדמים, גיקים ומעצבים, בעלי מדפסות תלת-מימד, עם גישה לתוכנות מתאימות. הסוג השני, בו גם בחרה אמזון, הוא חנות שמספקת לא את קובץ העיצוב, אלא את המוצר עצמו. כך מקווה אמזון לפנות לקהל רחב הרבה יותר, שהוא פחות טכנולוגי במהותו. כך גם תנצל אמזון יתרון גדול שלה והוא היותה קמעונאית משופשפת עם מערכת לוגיסטית ואספקה משומנות.