אפל סטור, מאחורייך? חברת מטא הכריזה על מטא סטור, חנות שבה תמכור את מוצריה הפיזיים, כולל משקפי המציאות המדומה Quest 2 ומכשיר שיחות הווידאו Portal. החנות תציע גם לקונים למדוד את המשקפים החכמים ריי באן סטוריז, שפותחו ביחד עם חברת ריי באן, אך לקוחות שירצו לקנות אותם יופנו לאתר ריי באן לעשות זאת.
כרגע מתוכננת רק חנות מטא אחת, שתפעל בקמפוס החברה בברלינגיים, קליפורניה, ותיפתח ב-9 במאי. החנות תכיר לצרכנים את התוכניות של מטא עבור המטאוורס – הגלגול הבא של האינטרנט, שבו מתמקדת כרגע החברה ששינתה את שמה מפייסבוק למטא.
החנות החדשה תכלול מתחם VR, מציאות מדומה, שיאפשר ללקוחות לנסות אפליקציות כמו משחקי הווידאו Beat Saber ו-Real VR Fishing, שיוקרנו על מסך LED ענק כדי שגם אחרים יוכלו לראות.
מטא היא המובילה בשוק הקטן אך הצומח של קסדות מציאות מדומה. על פי ההערכות של חברת המחקר IDC, כמעט 11 מיליון משקפי VR הוזמנו בשנת 2021, זינוק של 96% לעומת 5.6 מיליון בשנה קודם לכן. משקפי Quest 2 של מטא היוו 80% מהמשלוחים הללו בשנה שעברה.
עדיין לא ברור אם מטא מתכננת בסופו של דבר להקים חנויות נוספות, מעבר לזו שבקליפורניה, בדומה להתרחבות של חנויות אפל מסביב לעולם.
מטא היא חברת הטכנולוגיה האחרונה שפותחת חנות קמעונאית כדי להציג את המוצרים שלה. גוגל פתחה חנות אחת כזו בניו יורק בשנה שעברה. מיקרוסופט סגרה את 83 החנויות שלה ב-2020, אך קבעה מחדש כמה כ"מרכזי חוויה" והחלה למכור בהם מוצרים ב-2021, בעוד אפל הפכה את מאות החנויות שלה לחלק מרכזי בעסקיה במשך שנים.