בשקט בשקט נטפליקס חיסלה את המנוי הבסיסי שלה בקנדה. החבילה עלתה רק 9.99 דולר קנדי, אך כעת תיעלם למנויים חדשים, כך פורסם ע"י טק ראנץ' וצוין לראשונה באתר הקנדי BlogTo. חיסול החבילה הבסיסי מפשט את ההצעה של חברת הסטרימינג, אך משאיר פער בין המנוי עם הפרסומות לתוכנית הסטנדרטית.
החבילות של החברה עדיין מתחילות ב-$5.99 קנדי לחודש עם התוכנית הנתמכת בפרסומות שהוצגה לאחרונה, המציעה את רוב קטלוג נטפליקס עם תמיכה בשידורי 1080p HD. אם משתמשים רוצים לצפות בתכנים ללא פרסומות ולאפשר הורדות, הם יצטרכו לשלם 16.99 דולר קנדי לחודש עבור התוכנית הסטנדרטית.
כזכור, התוכנית הבסיסית הציעה סטרימינג ללא פרסומות, אך הוגבלה ל-720p (רמת רזולוציה) ולמסך אחד בלבד. אנשים שמשלמים כעת עבור התוכנית הבסיסית יכולים להמשיך בתוכנית, עד שיבטלו את החשבון.
"המנוי הבסיסי אינו זמין יותר עבור חברים חדשים או מצטרפים מחדש. אם אתם כרגע בתוכנית הבסיסית, אתם יכולים להישאר בתוכנית זו עד שתשנו תוכניות או תבטלו את חשבונכם", כתבה החברה בדף התמיכה שלה.
טק-ראנץ' פנו לנטפליקס בארה"ב כדי לברר האם המדיניות הזאת תיכנס גם לשם אך טרם נענו. כאשר משתמשים חדשים רוצים לרכוש את המנוי הבסיסי בארה"ב, הם נאלצים להיכנס לדף מיוחד עם תוכניות נוספות והיא לא מופיעה כברירת מחדל בדף הראשון.
כפי שלמדנו בעבר, נטפליקס ידועה בתור חברה שעושה "ניסויים" בחלק מהמדינות שלאחר מכן עוברים למדינות אחרות, ייתכן כי מדובר בדרך של החברה לחסל את המנוי הזול ביותר שלה ולגרום למשתמשים לקנות את החבילה עם הפרסומות גם במדינות מחוץ לקנדה.
כיום ניתן עדיין בישראל לרכוש את החבילה הבסיסית ב-32.90 שקל, מעט יותר מהמחיר שהחברה לוקחת בקנדה. מוקדם לדאוג לגבי עתיד החבילה בארץ, בעיקר כי המנוי מבוסס הפרסומות עדיין לא קיים בישראל ולא מהווה כתחליף "זול" למשתמשים.
בחודש שעבר החברה פרסמה שיותר מ-5 מיליון משתמשים ברחבי העולם עברו לתוכניות המבוססות על פרסומות, זאת לאחר ביטול האפשרות לשתף מסכים עם משתמשים מחוץ ל"בית" (household). יש לציין כי ענקית הסטרימינג טרם השיקה את האפשרות הזו במדינות רבות, ביניהן ישראל. דיווחי אנליסטים העריכו כי נטפליקס תרוויח יותר מ-1.9 מיליארד דולר הכנסות מפרסומות בשנה הבאה.