ט', תושבת ירושלים, רכשה לבנה החייל בחודש מאי 2018 את שיאומי Redmi 5 Plus, עם חותמת היבואן הרשמי. כמה חודשים לאחר הרכישה המכשיר תוקן במעבדה הרשמית בעקבות שבר במסך, ולפני כשבועיים התפוצץ באופן פתאומי ביד של ביתה בת ה-20, שלא נפצעה. מדובר בסמארטפון פופולרי במיוחד, שנמכר גם אצל היבואנים המקבילים, וסיפור שכמעט נגמר באסון.
"אחרי התיקון העברנו את המכשיר הזה לבת שלי, בת 20. לפני 10 ימים בזמן העבודה היא הוציאה אותו מהכיס והוא פשוט התפוצץ לה ביד, אפשר לראות בתמונות", מספרת ט' בשיחה עם NEXTER. "היא זרקה אותו על הריצפה. הוא היה ממש לוהט, מפוצץ לגמרי ושרוף".
"השארתי להם הודעה בפייסבוק, הם חזרו אליי וביקשו שאשים את זה במעבדה. לא קיבלתי אפילו טלפון חלופי. אחרי כמה ימים חזרו אליי ואז אמרו לי שזה בגלל התיקון של המסך", היא מוסיפה. "לטענתם בתיקון שמו מסך לא מקורי. וכעסתי מאוד, אמרתי שהגענו אליהם במיוחד כי זה עדיין באחריות".
"אמרתי להם שידעו שאנחנו לא סומכים עליהם יותר. הטלפון הזה מקורי, זה נקנה מחברה שמייצגת את שיאומי בישראל, ולא עשינו שום דבר מיוחד עם המכשיר", היא מסכמת בכעס. "היו כאלה שאמרו שזה בגלל שהבטרייה לא מקורית, אבל זה לא נכון. הכל הגיע כמו שהיה ברכישה".
"וזה מפחיד. הוא ממש רתח לה ביד. אתה פתאום לא בוטח בחברה, אתה לא יודע ממה להיזהר. הם השאירו את זה קצת עלום, לא פירטו יותר מידי".
מקבוצת המילטון, יבואנית שיאומי בישראל, נמסר בתגובה: "המכשיר הגיע למעבדת היבואן הרשמי ב-19.9 ונלקח לבדיקה מעמיקה אצל היצרן בחו"ל. על מנת לא להותיר את הלקוחה ללא טלפון נייד, ניתן לה מכשיר חדש מדגם מתקדם יותר – Redmi Note 6 Pro, בתוספת אביזרים משלימים לבחירתה. קבוצת המילטון רואה בשביעות רצון לקוחותיה ערך עליון ופועלת ללא לאות למתן שירות ברמה הגבוה ביותר".