נוסעים רבים שניסו הבוקר (שני) לתקף את כרטיס הרב שלהם באוטובוסים או ברכבות נתקלו בשגיאה וצבאו על דלתות מרכזי השירות של רב קו. ואז התברר: הכרטיס לא בתוקף - הכסף הלך לפח. מדובר בכרטיסים ישנים שבדיוק היום, תחילת החודש, התוקף שלהם פג. על פי ארגון 15 דקות - מדובר במאות תלונות של נוסעים.

מרכז שירות רב קו בירושלים (צילום: באדיבות ארגון 15 דקות)
צילום: באדיבות ארגון 15 דקות

"נסעתי ברכבת הקלה, וראיתי שהכרטיס לא עובר. הכרטיסנית אמרה שהוא פג תוקף ושאצטרך להחליף אותו במרכז השירות", סיפר היום מילר, תושב ירושלים, בשיחה עם NEXTER. "הגעתי למרכז ונתנו לי כרטיס חדש, אבל העבירו לי רק חלק מהסכום שהיה עליו. היה לי שם 260 שקל, אמרו לי שאצטרך לבוא שבוע הבא לבדוק את זה".

"עליתי הבוקר לאוטובוס והופיעה לי שגיאה. אז ניגשתי למרכז השירות", סיפר אודי. "הכל היה לא מסודר ולקח שעה שלמה. קיבלתי בסוף כרטיס חדש שמתחיל למעשה רק מחודש הבא. את הכסף לא קיבלתי בחזרה, היא אמרה לי להגיע בעוד שבוע. אנחנו אנשים שעובדים, אין לנו זמן להגיע לפה. הבחורה שהייתה שם חסרת ניסיון, הכל היה בצורה מאוד לא נעימה, היה חשוב לה לומר שחם לה ושהיא צריכה מזגן".

אוטובוס בירושלים (צילום: ינון בן שושן, NEXTER)
צילום: ינון בן שושן, NEXTER

מנכ״לית 15 דקות שמרית נוטמן מסרה: "נוסעי תחבורה ציבורית מטורטרים ללא שום סיבה וללא כל התראה לעמדות רב קו כדי להחליף את הכרטיס. במקום לשגע את הנוסעים משרד התחבורה צריך לאפשר לנוסעים שתוקף כרטיסם פג - לנסוע חינם בתחבורה הציבורית".

מאז הרפורמה החדשה מצטברות יותר ויותר תלונות מצד נוסעים הכשלים בתפעול מערך הרב הקו. מבקר המדינה תקף בחריפות לפני שנתיים את משרד התחבורה על כל בעיות הרב-קו, ובין היתר נטען כי אין מספיק עמדות הנפקה, אין סנכרון בין המפעילים וישנן בעיות בסנכרון בין האוטובוסים לרכבות.

הקרב על הרב קו: בתוכנית next וכאן ב-NEXTER אנחנו אוספים את התלונות והבעיות שלכם. ספרו לנו מה לא עובד ברב-קו, מה אפשר לתקן, ומה הכי מתסכל אתכם בתשלומים בתחבורה הציבורית. מהתלונות שאספנו עד כה, התוקף של הכרטיסים היא רק אחת הבעיות.

 

במשרד התחבורה טרם הגיבו לפרסום.