נהוג לחשוב שהמשרות בהייטק הן אך ורק מול מחשב. שעות ארוכות, בחדר עם עכבר ולפטופ. לעיתים המשרות עלולות להצטייר כאפורות. ברוב הפעמים האמירה הזו נכונה. אך יש מספר תפקידים מצומצם בהייטק, משרות מיוחדות מסקרנות ומעניינות. קשה להאמין לפעמים שיש אנשים שזוהי העבודה שלהם, עבודת החלומות.

תום אידן

אידן אחראי על ספריית האפקטים הקוליים בפלטפורמה של Artlist. כדי להקליט את אותם קולות שלעיתים אנחנו שומעים בסרטים או פרסומות על אנשי המחלקה לצאת ולהקליט אותם לפעמים במקומות לא קונבציונלים לדוגמא נמל תעופה, כביש סואן, שוק, ואפילו בגן חיות. לעיתים מקליטים גם באולפן - שבירת חפצים כמו טלוויזיות, קולות מוזרים או ירקות כדי לדמות שבירת עצמות. תום מספר: "כשהקלטנו פילים בגן חיות, פיל כמעט דרך עלי, וחשבתי איזה סאונד מעניין היה יוצא מזה".

Artlist היא חברת קריאייטיב וטכנולוגיה מובילה, המספקת ליוצרי תוכן ברחבי העולם תוכנות חדשניות לעריכת וידאו ותמונה בנוסף ליותר ממיליון מדיות דיגיטליות עם רישיון גלובלי ייחודי שמכסה את כל סוגי תכני הוידאו.

תום עידן (צילום: אופל פרץ)
תום עידן | צילום: אופל פרץ

מילה מילר 

מילר כותבת את הפלייבוק לעובדים - המדריך לכל עובד שמגיע לדובאי, איפה לשכור דירה, איפה לאכול, איפה לקנות רכב. היא עבדה על זה במשך כמה חודשים עד שהתגבש לספר הדרכה - היא סמנכ"לית בכירה ויש תחתיה 20 עובדות נוספות שמיישמות את הפלייבוק לכל עובד חדש שמגיע.

מילר נולדה בלבוב, אוקראינה, המשפחה עלתה לישראל לפני חמש שנים, והם התגוררו בקרים ים, לפני כשלוש שנים חזרה לאוקראינה והשתלבה בחברת AllSTARSIT. מילה התחילה את תפקידה בחברה כ-People Partner אחראית לשימור העובדים ושביעות הרצון שלהם. עם הזמן התברגה כמנהיגה חברתית בארגון והתקדמה לתפקיד Customer Success, מפאת היכרותה עם המנטליות העסקית בישראל ועבודה עם ישראלים המשיכה והתקדמה וכיום מהווה סמנכל"ית בכירה בחברה Chief Customer Success.

מילה בנתה מערך של מנהלי CS-Customer Success Managers אשר תפקידם לגשר על פערי המנטליות בין הלקוחות הישראלים של החברה לטאלנטים המזרח אירופאים שהחברה מציבה עבור לקוחותיה, מתוך מטרה ליצור סביבת עבודה של צמיחה חיובית ושביעות רצון של כל המעורבים. ל-CC כפוף צוות של PP-People Partners שהם האוזן הקשבת לעובדי החברה המדווחים ל-CC אודות הבעיות חוצות האירגון ופערי המנטליות שצצים מעת לעת בקרב העובדים מול מנהליהם המקצועיים בצד הישראלי. מילה היא המנצחת של התזמורת הזו, צוות הכולל עשרות מקצועני כוח אדם, היא אחראית לבניית התהליכים מול הצוותים הישראלים והמזרח אירופאים, למדידות הסטטיסטיות של יציבות מצבת כוח האדם, שביעות רצון לקוחות ועובדים, וכמובן על השיפור המתמיד והשאיפה לשביעות רצון הדדית.

AllSTARSIT מספקת ללקוחותיה מענה גלובלי לצרכי כוח האדם הטכנולוגי שלהם. בין אם מדובר בחברה גלובלית, סטארט-אפ או חד קרן הזקוקים לטאלנטים - מפתחים, מתכנתים, בודקי תוכנה או אנשי תמיכה טכנית 24/7. היא מספקת שירותים בתחום הקמה ותחזוקה של מרכזי פיתוח גלובליים עבור לקוחות שונים ממגזרים ותעשיות שונות ביניהם אבטחת סייבר, בריאות, פינטק, טלקומוניקציה, מדיה ועוד.

 לאחרונה, פתחה החברה מרכז פיתוח "מולטינשיונל באמירויות – דובאי והרחיבה את פעילותה בתחום מרכזי תמיכה טכנית באמצעות מטה ב- LATAM בבוגוטה-קולומביה, כהשלמה לשירותי ה-24/7 של החברה מהפיליפינים וממזרח אירופה.  

מילה מילר (צילום: מריה ספיבק)
מילה מילר | צילום: מריה ספיבק

 

אסף שוקוף

לילדים קטנים יש חלום לפרק ולחבר רכבים מחדש בלגו, והאמת שמחשבה זו עוברת לא פעם גם בראשם של מבוגרים. חברת קווסטאר, מאפשרת להגשים את חלומם הרטוב של רבים לייצר כמה שיותר תקלות ברכב ולגרום לריסוקם.

במסגרת תפקידו של שוקוף הוא אחראי לייצר כמה שיותר תקלות ברכבים ובנוסף, לגרום לריסוק ולתאונות בצורה מבוקרת, על מנת שמערכות חיזוי בריאות הרכב המבוססות על טכנולוגיית AI בשילוב טלמטריה מתקדמת, יאספו ויעבדו כמה שיותר נתונים בכדי לייעל את האלגוריתמים והמודלים הנדרשים עבור חברות. אסף מתמחה באבחון תקלות ובקרת בריאות הרכב כבר למעלה מ- 15 שנים (בהן עבד עם יצרניות רכב כגון, מרצדס, מזדה, פורד ו- MAN). בתפקידו כמדען רכב בקווסטאר אסף חוקר את עולמות הרכב השונים, מתמחה בהבנת הסיגנלים המגיעים ממחשבי הרכב ויוצר תאונות ותקלות ברכב באופן יזום ומבוקר, בכדי להבין לעומק את פעילות מערכות רכב ולמקסם את פתרונות חיזוי בריאות הרכב של החברה. אסף מהנדס אלקטרוניקה ממכון הטכנולוגי חולון והנדסאי מכונות ורכב ממכללת תל חי. ריסוק הרכבים מתבצע לרוב בחו"ל ועל כן, זהו תפקיד חלומי שמשלב גם טיסות מרובות למדינות שונות, ניסויים עם הלקוחות המובילים בעולם, ביניהם גם יצרניות רכב.

QUESTAR שחקנית בתחום האוטו-טק בעלת פעילות גלובאלית בלמעלה מ-20 מדינות בעולם. היא עוסקת בתחום חיזוי בריאות הרכב  (VHM) ליצרניות רכב, ספקיות רכב ולכל תחום ה-after market. הטכנולוגיה שהיא מציגה היא היחידה בעולם המשלבת בין בינה מלאכותית AI לטלמטריה מתקדמת וכאן ייחודה. טכנולוגיה זו למעשה מאתרת תקלות ברכבים בשלב ראשוני ובכך חוסכת עלויות עצומות ומובילה מהפכה בתחום תחזוקת הרכב מכללית למותאמת אישית. החברה עובדת עם לקוחות מובילים בעולם כולל יצרניות רכב מהשורה הראשונה, ציי רכב, חברות ביטוח, השכרת רכב ועוד.

תחום חיזוי בריאות הרכב רלוונטי יותר מתמיד גם עבור מכוניות חשמליות ורכבים אוטונומיים. טכנולוגיה ייחודית זו צפויה להיות מוטמעת בעתיד הקרוב גם ברכבים של יצרניות רכב מובילות  ותוטמע בהם build in, כך שהיא צפויה לשרת נהגים רבים בעולם. בחברה מספרים שהם עדיין מחפשים את האישה שתצטרף לצוות המוביל.

אסף שוקרון (צילום: פרטי)
אסף שוקרון | צילום: פרטי

אלכס (סשה) סילבר

אלכס (סשה) סילבר הוא מומחה הרכב המוביל ו"הלוחש למכוניות" של חברת Ravin. הוא יודע הכל על רכבים, והתחיל את הקריירה שלו בבנייתם עוד כשהיה בברית המועצות, והפך למנהל במפעל לייצור רכב לאחר שסיים תואר שני במכונאות רכב. כשהגיע לישראל, הצטרף כמכונאי למוסכי כלמוביל, ועם הזמן, הפך לאחד מבוחני הרכבים המובילים בארץ לאחר שניהל צוות של מכונאים. כיום, אלכס מנהל צוות מנתחי רכב שעוזרים לאמן את הבינה המלאכותית למציאה וניתוח של פגמים במכוניות, ובונה שכבות חדשות של אינטליגנציה לניתוח מצב הרכב בפתרונות של Ravin. 

התפקיד: בין אנשי ההיי טק הישראלים לא נפוץ למצוא הרבה מוסכניקים. אבל לאלכס ולצוות שלו יש תפקיד ייחודי ביצירת עתיד מבטיח יותר לתעשיית הרכב. רייבן מפתחת בינה מלאכותית שעוזרת בבדיקות אוטומטיות של רכבים במקרים של הערכת רכב יד שניה, תביעות ביטוח והחזרת רכב שכור. על מנת לאמן את הבינה המלאכותית לתפקיד כמו בודק רכב מקצועי באמצעות תמונות, אלכס מבלה שעות רבות בשטח ובודק את הטכנולוגיה של רייבן במגרשי מכוניות. הוא בודק כיצד הטכנולוגיה מנתחת את הנזק והוא מחשב ואומד את המוצר הכולל, היבטי התפעול, ומחנך את צוותי הטכנולוגיה כיצד הפתרונות נראים מעיניהם של אנשי המקצוע של עולם הרכב.  

Ravin מציעה פלטפורמת בדיקת רכב מבוססת בינה מלאכותית; המאתרת, מנתחת ומתעדת נזקים בכלי רכב. השירות ניתן דרך אפליקציה סלולרית, או באמצעות חיבור למצלמות אבטחה סטנדרטיות. הפלטפורמה מקבלת את התמונות, ובאמצעות אלגוריתמים של ראיית מכונה, יוצרת מודל מלאכותי 360° של הרכב ומייצרים דו"ח מצב.

אלכס (סשה) סילבר (צילום: Ravin.AI)
אלכס (סשה) סילבר | צילום: Ravin.AI

 

איתי כהן

כהן הוא אחראי הניסויים על מערכת הרדאר לנהיגה אוטונומית. הוא הגיע לאחר שהוביל פרויקט סטודנטיאלי של בניית רכבי פורמולה. שם תכנן מאפס רכב מירוץ מרמת הבורג ועד השלדה המלאה של הרכב. כיום, הוא זה שבפועל בודק את איכות המערכת ואת התפקוד שלה בשטח.

התפקיד: כהן למעשה בודק בשטח באמצעות נהיגה ודימוי מצבים יום יומיים של בטיחות את איכות הפעולה של הרדאר, למשל הולכי רגל מתפרצים לכביש, זיהוי רכבים ועצמים, מאיזה מרחק ניתן לזהותם וכו'. הוא מבלה שעות רבות על הכביש ובודק את הטכנולוגיה של Arbe במצבי אמת ובמצבי קיצון כמו בשלג - לבדיקת תפקוד בהתרחשויות מזג אוויר יוצאות דופן. הוא מייצר פידבק על המוצר כמכלול, היבטי הטכנולוגיה והתפעול השוטפים, ומבצע הדגמות ללקוחות פוטנציאלים בארץ ובחו"ל

Arbe נותנת פתרונות רדאר לרכב, והיא החברה הראשונה בתחום שהפכה לציבורית, ונסחרת בבורסת הנאסד"ק בניו יורק. הטכנולוגיה של החברה פותרת את הכשלים של חיישני הרכב שגרמו לתאונות כלי רכב אוטונומיים בשנים האחרונות, ומספקת בטיחות מלאה לנהגים כמו גם למשתמשים הפגיעים בסביבת הרכב, בהם הולכי הרגל ורוכבי האופניים. החברה מאפשרת מערכות תומכות נהיגה בטוחות יותר וסוללת את הדרך לנהיגה אוטונומית לחלוטין.

 

איתי כהן (צילום: טל קרישפין)
איתי כהן | צילום: טל קרישפין

צבי (TJ) ויינגרטן

ויינגרטן הוא גיימר ביתי והוא מספר על עצמו: "תמיד דמיינתי איך זה לעבוד בתחום הגיימינג - וזה כל מה שחלמתי ומעבר לו! ׳גיימר הבית׳ - אני אחראי על כל מה שקושר את הגיימרים לחברה. אני עוקב אחרי הטרנדים וכל מה שקורה בעולמות של המשחקים שחשובים לנו. במהלך השנים גיימרים פיתחו שפה משל עצמם ואני בעצם המתרגם. בתור חברה שכל השוק שלנו זה גיימרים - חשוב מאד שלגיימרים יהיה נציג שיכול לעזור להכווין דברים לכיוון הנכון לקהילה - "one of us". עבדתי בתחום ה"היי-טק" שנים ותמיד הסתרתי את התשוקה שלי לגיימינג - כל השותפים שלי לעבודה ידעו שזה התחביב שלי אבל לא שאני חי ונושם גיימינג.

נובוס היא פלטפורמת אימון לגיימרים, החברה מפתחת פלטפורמת אימון דיגיטלי לגיימרים.

צבי (TJ) ויינגרטן (צילום: יח"צ)
צבי (TJ) ויינגרטן | צילום: יח"צ