למה אתם רואים כל הזמן סטוריז של אנשים מסוימים ושל אחרים כמעט ולא? אינסטגרם מנסה, שוב, להסביר כיצד פועלות ההמלצות שלה בניסיון להילחם ב"תפיסות שגויות" לגבי אופן פעולת האלגוריתם של האפליקציה ולגבי השאלה האם החברה מחליטה להסתיר יוצרים מסוימים מפני העוקבים שלהם. בפוסט חדש שכתב מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, הוא מציע את אחד ההסברים המפורטים ביותר עד כה על האופן שבו האפליקציה מדרגת תוכן בחלקים השונים של האפליקציה – פיד, סטוריז, רילס, חיפוש וגילוי.
"לאינסטגרם אין אלגוריתם יחיד שמפקח על מה שאנשים עושים ולא רואים באפליקציה", מסביר מוסרי. במקום זאת, הוא אומר, ישנם אלגוריתמים מרובים ומערכות דירוג העומדות בבסיס היבטים שונים של האפליקציה, כמו סטוריז, רילס, חיפוש, לחקור וכדומה. כל אחד מאלה משתמש במגוון דרכים כדי לקבוע כיצד תוכן מדורג עבור כל משתמש.
לדוגמה, סדר הפוסטים בפיד הראשי שלכם נקבע על פי הפעילות שלכם בעבר, כמו גם אינטראקציות קודמות עם האדם שפרסם את הפוסט. כמו כן, פוסטים בסטוריז לוקחים בחשבון היסטוריית צפייה, כמו גם "קרבה", או "הסבירות שאתם מחוברים בקשרי משפחה או חברות". מהצד השני, המלצות ב-Explore מבוססות במידה רבה על פוסטים שאהבתם, שמרתם, שיתפתם והגבתם עליהם בעבר, אך יש סיכוי גבוה יותר שיגיעו מחשבונות שמעולם לא יצרתם איתם אינטראקציה.
אחד הקטעים היותר מעניינים בפוסט הבלוג של מוסרי הוא הכותרת "טיפול ב-shadowbanning" (חסימה בצל, בתרגום חופשי). מוסרי מציין כי אין הגדרה אוניברסלית למילה, אך הוא מכיר בכך שיוצרים רבים "משתמשים במונח כדי לרמוז שהחשבון או התוכן של המשתמש מוגבלים או מוסתרים ללא הסבר ברור או הצדקה". מוסרי אומר שהחברה פועלת כדי להגביר את השקיפות כאשר תוכן או חשבונות של יוצרים נחסמים מהמלצות האפליקציה.
במקרים כאלו, הוא מפנה את המשתמשים לפיצ'ר "סטטוס החשבון" (account status), שבו הם יכולים לראות אם אחד מהפוסטים שלהם או החשבון שלכם "לא מתאים" להמלצות, והם יכולים גם לערער על כך מול האפליקציה.
למרות שזו לא הפעם הראשונה שאינסטגרם מתייחסת לנושא, שעמד במרכז השערות רבות ותיאוריות קונספירציה לאורך השנים, חל שינוי בולט באופן שבו החברה מדברת על כך.
בפוסט דומה מלפני שנתיים כתב מוסרי כי "האמת היא שרוב העוקבים שלכם לא יראו את מה שאתה משתפים, כי רובם מסתכלים על פחות ממחצית מהפיד שלהם". כעת, הוא אומר שאינסטגרם עובדת על הגברת השקיפות במקרים שבהם התוכן של היוצר אינו מופץ באופן נרחב עקב הפרת מדיניות. "אם משהו הופך את התוכן שלכם לפחות גלוי, אתם צריכים לדעת על זה ולהיות מסוגלים לערער", כתב.
מוסרי הוסיף כי אינסטגרם בוחנת התראות חדשות כדי לעזור ליוצרים להבין עד כמה החשיפה של הריל שלהם מוגבלת בגלל סימן מים – הכוונה למשתמשים שמשתפים סרטונים מטיקטוק ברילס של אינסטגרם, תופעה שאינסטגרם מנסה להילחם בה ולעודד תוכן מקורי.
בעוד שחלק מהיוצרים עדיין עשויים למצוא את ההסברים האלה לא מספקים, הפרטים החדשים מדגישים עד כמה המלצות אלגוריתמיות הופכות למרכזיות באינסטגרם. בעוד שהאפליקציה הציגה מחדש עדכון כרונולוגי אופציונלי, מארק צוקרברג אמר שמטרתו היא להפוך את אינסטגרם ופייסבוק ל"מנוע גילוי" המתמקד יותר בהמלצות מאשר בפוסטים של חברים, בדומה לאיך שעובדת המתחרה הסינית טיקטוק.