דילן דרור חוגג בשבוע הבא יום הולדת 17, אך למרות גילו הצעיר הוא הספיק לכבוש מספר הישגים מרשימים, ביניהם תפקידי משחק, שירה, דוגמנות, ויותר מ-1.3 מיליון עוקבים בכל הפלטפורמות. כעת, הוא קוטף לעצמו טייטל חדש בתור האדם שהביא לארץ את סדרת הלהיט מנטפליקס, משחק הדיונון, שעלתה לאחרונה בעונה שנייה ומדוברת, עם הפקת הענק שהרים עבור וולוג שעתיד לעלות ביום רביעי הקרוב. כל זה בעודו תלמיד תיכון מן השורה.
"בתוך שלושה ימים הרמנו את כל ההפקה המטורפת הזאת. היינו צריכים לצפות בסדרה, להקים לוקיישנים, להביא משתתפים, ציוד ומצלמות, להפיק את כל המשימות והעניינים שמסביב", מסביר דילן ל-mako על ההפקה שכללה 31 שחקנים, וביניהם כמה מכוכבי הרשת הפופולאריים ביותר, ביניהם גלגול הללי, המנחה וכוכב הרשת נבו עמרני, הקומיקאית לירז עוזרי, היוטיובר עמית רחום, אמן החושים שחר ליבנה ועוד רבים. ההפקה הכילה גם כן 10 שומרים, 12 מצלמות, 10 צלמים, 3 רחפנים ופרס כספי של 30 אלף שקל לזוכה במשחקים, מה שהסתכם בהפקה בעלות של כ-150 אלף שקלים, כסף שיוצא מכיסו של דרור הצעיר.
"אין חסות לפרויקט הזה", הוא מסביר. "אני הייתי מוכן להשקיע את הכסף בזה, כי אני בטוח ב-200% שהכסף הזה יחזור אליי". לדבריו, הפרויקט הוא לא חלק מהקמפיין העולמי לרגל עונתה השנייה של משחק הדיונון, שבו השתתפו יוצרי תוכן מכל רחבי העולם, כולל אושיית הרשת אדיר מזרחי.
@adirmiz SQUID GAME season 2 #makeup #younghee #netflix Paid partnership with @Netflix_IL ♬ original sound - Fujicko
"בשנייה ששמעתי שיש משחק הדיונון 2, כבר התחלתי להכין את השטח כי ידעתי שזה משהו מאוד מאוד גדול, ויש לו פוטנציאל ענקי לתפוס. בלי קשר, ברגע שבאים עם הפקה כזאת גדולה, זה מביא גם כסף", הוא מסביר בנוגע לדרייב לבצע את הפרויקט, למרות עלויותיו הגבוהות.
מבחינתו, מדובר בהשקעה שווה לטווח הארוך לכל דבר: "עבודות כאלו מביאות קמפיינים וזה מביא עבודות, גם בטיקטוק זה מגיע לחו"ל. אנשי עסקים רואים את זה ומחליטים לשתף איתך פעולה".
לא מדובר בפעם הראשונה שדרור עושה את "משחק הדיונון" בישראל. גם זמן קצר לאחר עליית העונה הראשונה של משחקי הדיונון ב-2021, דרור העלה ולוג בהשראת הסדרה הקוריאנית, שכלל משימות גם כן והפך במהרה לוויראלי. "עשיתי על זה ולוג, כי ממש כשהסדרה יצאה, ראיתי שזאת סדרה מטורפת, והבנתי את הפוטנציאל של הסדרה להתפוצץ בטיקטוק וגם ביוטיוב. עשיתי על זה כמה טיקטוקים, וזה התפוצץ".
נכון להיום, הוולוג המלא שהעלה ליוטיוב עומד על 1.9 מיליון צפיות, לצד סך כולל של למעלה ממאה מיליון צפיות לסרטונים שהעלה לטיקטוק מאותו הוולוג.
המשחקים, שצולמו במתחם ענק בן 6 דונם שעוצב במיוחד לרגל ההפקה, הכילו 3 סיבובים בדומה לסדרה המקורית - משחק "דג מלוח", ממנו גם יצא הפריים האייקוני של הבובה הענקית שמסתובבת כדי לזהות תזוזה של אנשים, משחק הקרוסלה שבו אנשים צריכים להתחלק לקבוצות עם מספר מסוים של אנשים, ומשחק ה"קשתות" שכולל בתוכו המון מיני-משחקי ילדים, כמו 5 אבנים, פורפרה ועוד.
אך בשונה ממשחקי הדיונון המקוריים, כוכב הרשת לא שילב את החלק שבו יורים בכל מי שנפסל במשחק. למעשה, הוא התעקש לא לשלב שום אלמנט אלים בכל הנוגע לפסילות המשתתפים. "בסקוויד גיימס הם הורגים את האנשים, פה פשוט אמרנו להם, 'יצאת מהמשחק'. לא היו שום יריות ושום אלימות".
דרור מכיר באחריות שלו בתור יוצר תוכן לקהל שברובו צעיר, ואף ציין ששילוב אלמנטים של פגיעה פיזית, גם אם מבוימת, יכולה להיות חסרת טקט בתקופה בה אנו חיים בישראל. "זה יהיה מוזר לבוא ולירות באנשים, במיוחד בתקופה הזאת. אני רוצה להיות חינוכי כדי שילדים יוכלו לצפות בזה בבית. אני מבין את האחריות שיש לי לקהל צעיר, ומן הסתם שאני לא אראה יריות וקללות. מההתחלה אני דוגל בזה".
@dylendrorofficial Next week!!!! // be ready #squidgame #squidgame2 ♬ צליל מקורי - Dylen Dror
הוא אף מציין שלו היה הורה, לא היה רוצה שילדים יחשפו לסדרה כמו משחק הדיונון, בגלל האלמנטים האלימים. "גם אני לא הייתי מראה לילדים שלי סקוויד גיימס. אבל אני בסופו של דבר בא להעביר לילדים גם את החוויה של התוכנית, ובלי היריות, האלימות ושאר הבלגן. רצינו לקחת את משחק הדיונון ולהפוך את זה למשהו שילדים יכולים לצפות בו".
את הראיון עם דרור הצלחנו להשחיל במהלך תקופת מבחנים עמוסה, ובין שיעור לשיעור במהלך יום לימודים, מה שמעלה את השאלה איך תלמיד תיכון מצליח לתמרן בין קריירה בתור כוכב הילדים והנוער החם בישראל לבין חיים כתלמיד מן השורה. "אמרתי לעצמי מההתחלה שאין סיכוי בעולם שאני מוותר על בית הספר. אני עכשיו מדבר איתך כשאני נמצא בבית הספר. וגם אם אני מחסיר, אני דואג להשלים הכל, בין אם מדובר במבחנים, עבודות או חומר לימודי".
הן מרצונו להיות תלמיד מן השורה והן מההבנה שהוא מהווה דוגמה לעשרות אלפי ואפילו מאות ילדים ונערים ברחבי הארץ, דרור עושה את כל מה שנדרש על אף תחזוק הקריירה. "בעיניי אין דבר כזה 'אין לי זמן', יש 'זה לא מספיק חשוב לי', וכך אני דוגל גם בענייני בית הספר. לכל בן אדם יש מספיק זמן לחיות את החיים שלו ולעשות את מה שהוא רוצה. אם אתה רוצה לעשות משהו, אתה מפנה לו את הזמן", הוא מסביר.
הפקת הענק של דרור מגיעה אחרי 4 וחצי שנות קריירה מצליחות, אך היא מבחינתו נקודת ציון משמעותית לקריירה שלו, ומבוא למה שהולך להגיע מכאן הלאה. "משחקי הדיונון זה אבן דרך מבחינתי, אני חושב שזאת התחלה של הפקות ענקיות סינמטיות מטורפות. גם אם זה אומר להנחות, להפיק ולהרים סדרות משל עצמי, סרטים משל עצמי, הופעות ענק שזה משהו שאני רוצה לעשות, לבוא ולהגדיל את המערך. להנחות תוכנית משלי. זה עוד חוויה מטורפת".