כמעט מדי שבוע צץ טרנד טיקטוק חדש שלא ממש ברור מי התחיל אותו ולמה, אבל דבר אחד בטוח - הוא תפס. בניגוד לאתגרים המסוכנים, שלא פעם גם גובים קורבנות, הטרנדים החביבים הללו בסך הכל מכתיבים את הסגנון של סרטוני הטיקטוק שיעלו בעקבותיו.
הטרנד הנוכחי קצת מורכב להגדרה, אבל אם בכל זאת ננסה נקרא לו "אנחנו…, ברור שאנחנו…" ובמסגרתו המשתמשים מגדירים את עצמם ככאלו שמשתייכים לקבוצה חברתית כלשהי ועונים לסטריאוטיפים שמאפיינים אותה. המגוון הוא רחב מאוד ונע בין קבוצות כמו הורים, חברי הקהילה הגאה, תושבי ערים מסוימות, בני מזלות מסוימים, עולים חדשים ועוד ועוד.
כאמור, מקורו של הטרנד לא לגמרי ברור, אבל נראה שהוא החל לצבור תאוצה ברשת החברתית בחודש דצמבר 2023. אז סרטון שכותרות "We're DINKS" (ראשי תיבות של double income, no kids, כלומר, בני זוג עובדים ללא ילדים) התפוצץ ברשת. הסרטון הציג סטריאוטיפיים שנקשרו לאוכלוסייה הספציפית הזאת, תוך כדי שהמציגים מאשררים אותם ומודים שהם חלים גם עליהם. במילים אחרות, כל מה שחשבתם עלינו - נכון.
סרטונים נוספים בסגנון שזכו להצלחה בחו"ל, כוללים פרודיה על משפחת קרדשיאן, שצברה כבר יותר מ-21 מיליון צפיות ("אני קרדשיאן, ברור שאני לא יודעת לחתוך מלפפון" - בהתייחס לקטע המפורסם של קנדל ג'נר), או על איטלקים ("אנחנו איטלקים, אנחנו לבושים כאילו אנחנו הולכים לתצוגת אופנה").
מספר האשטאגים מלווים את הטרנד הזה, כאשר אחד הפופולריים שבהם הוא #weretrend שצבר בינתיים 33 מיליון צפיות, או #wearetrend, עם 9.5 מיליון צפיות.
בגרסה הישראלית הטרנד הזה זכה כבר לאינספור גרסאות, כולל יוצרת תוכן ממוצא צרפתי שמציגה סטריאוטיפים שנקשרו בשמם של יוצאי צרפת בארץ; אחות בכורה שמדברת בשמם של אחים בכורים ("אני אחות בכורה, תמיד ינצלו אותי אותי להסיע את האחים הקטנים שלי") ואפילו כאלה שנוגעים בסוגיות חברתיות רגישות, כמו יוצאי אתיופיה ("אני אתיופית, ברור שאני יודעת לעשות צמות").
מי שאימצה את הטרנד הזה גם כן היא יוצרת התוכן אלינה רבינוביץ', שמחזיקה בחשבון טיקטוק מצליח עם יותר מ-300 אלף עוקבים. "כל אחד לוקח את הטרנד הזה למקום שלו, ואחד הדברים שהכי מאפיינים אותי, זה שאני רוסייה. הרגשתי שלא מדברים מספיק ברשת על רוסים או על מנהגים של רוסים, אז החלטתי להשתמש בזה", אומרת רבינוביץ' בשיחה עם mako. "לקחתי דברים שחוויתי בחיים שלי, זה מרגיש שאצל רוסים יש מנהגים אחרים משל שאר האוכלוסייה, ובכללי, כל קבוצה של אנשים שלוקחת חלק בטרנד הזה, אומרת דברים שמישהו מבחוץ לא בהכרח יזדהה איתם. רוב התגובות שקיבלתי היו של אנשים שבאמת הסכימו איתי".
אפשר להגיד שמדובר בסרטונים שכוללים מידה ניכרת של ציניות, כי אמנם בחלק מאותם סטריאוטיפיים הומוריסטיים ניתן למצוא גרעין של אמת, אבל בסך הכל נראה כי הם פשוט מייצגים את הדרך שבה הקבוצות החברתיות הללו נתפסות בציבור, ולא בהכרח את איך שהן רואות את עצמן או איך שהן באמת. גם האמירה "ברור ש…", שמלווה כאמור את הסרטונים האלה, יכולה להתפרש כקריאה צינית ואירונית.
כמו כל טרנד בטיקטוק, גם סופו של הטרנד הזה יגיע בקרוב, ועד שזה יקרה, שווה לנסות להעלות תוכן בפורמט המדובר ולצרף האשטאגים רלוונטיים, כמו #fyp (המייצג For you page, הפיד הראשי בטיקטוק) או בעברית #פוריו.