שנת 2024 אמנם נגמרת, אך ההונאות ונסיונות הפישינג רק גוברים: ישראלים רבים קיבלו בימים האחרונים הודעות סמס מגורם המתחזה לחברת שופרסל עם קישור לעמוד שמציע לכאורה רשימת מתנות לשנה החדשה. אלא שלפי הודעת שופרסל, מדובר בניסיון "פישינג" שמטרתו להוציא פרטים אישיים מגולשים.

"קיבלתי את הקישור בוואטסאפ ממישהו שאני מכיר ולחצתי", סיפר רונן. "נראה לי מוזר שהסקר באנגלית, אבל זרמתי. אף אחת מהשאלות לא דרשה ממני לתת פרטים אישיים אז לא ממש נלחצתי. כמה דקות יותר מאוחר קיבלתי את ההודעה שמדובר בהונאה".

"בשעות האחרונות מופץ ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ לינק (קישור), כביכול מטעם שופרסל", מסרה החברה. "לצערנו, עסקים חווים מעת לעת ניסיונות 'פישינג' (דיוג), במסגרתם גורמים המתחזים לחברה מפרסמים מודעות לציבור הרחב ובאמצעותם מנסים לדלות פרטים אישיים. נדגיש כי לא מדובר בפנייה מטעם שופרסל. ככלל, אנו ממליצים לנקוט במשנה זהירות ולא למסור פרטים אישיים בפניות מסוג זה. החברה פועלת בשיתוף הגורמים המוסמכים להסרת הפרסומים".

אתר הפישינג שמתחזה לאתר של שופרסל (צילום: N12)
אתר הסקר המזויף שמתחזה לאתר של שופרסל | צילום: N12

לפי הערכות, היקף נסיונות הפישינג צפוי לגבור ב-2025 עוד מעבר לרמתו הנוכחית, בין היתר הודות לזמינות הגוברת של כלי בינה מלאכותית שמקלים את מלאכת ההתחזות עבור הגורמים הזדוניים.