משה נפתלי, תושב בני ברק הרגיש משהו חם בכיס מכנסיו, וגילה שהסמארטפון שלו, Redmi Note 4 של שיאומי שרכש לפני שנתיים, התפוצץ בכיסו. בתיעוד שהגיע ל-NEXTER נראה המכשיר מעלה עשן בפתאומיות לאחר שנפתלי מוציא אותו מהכיס ומשליך אותו על הרצפה בבהלה.
"פתאום הרגשתי משהו רותח בכיס ושמעתי רעש של משהו שעומד להתפוצץ", מספר נפתלי. "הוצאתי את הטלפון מהכיס ופשוט זרקתי אותו על הרצפה. זה היה כמו רימון עשן. כולם יצאו מהמשרדים והיה ריח חריף".
"קניתי את המכשיר עם אחריות של היבואן הרשמי. לפני שלושה חודשים שלחתי אותו לתיקון אצלם בפעם הראשונה בגלל כמה בעיות", טוען נפתלי. "במעבדה אמרו שיש לו קורוזיה, וזה לא נכון כי הוא לא נפל למים אף פעם. כשהמכשיר חזר אליי אחרי שלושה ימים פתאום המסך לא עבד, ואני שלחתי אותו תקין. בסופו של דבר הם הסכימו להחליף את המסך בעלות של 160 שקלים".
לדבריו, בשונה מטענות המילטון, הוא מעולם לא תיקן את הטלפון במעבדה לא מורשת. "החזירו לי אותו מהמעבדה ונאמר לי ששמתי סוללה לא מקורית, שהחלפתי אותה, וזה גם לא נכון. הם טוענים שאיזשהו בורג השתחרר ועשה חור בסוללה הזאת. אני נכנסתי לטראומה מזה והם לא מוכנים לקחת אחריות".
לאחר הפיצוץ המסתורי המכשיר נבדק במעבדה של המילטון. בטופס שקיבל נפתלי לאחר הבדיקה נטען כי המכשיר נפתח וטופל במעבדה לא מורשת, הסוללה הודבקה לא לפי הוראות יצרן, וכי בורג שנפל במהלך התיקון ניקב את הבטרייה וגרם לפיצוץ.
מחברת המילטון יבואנית שיאומי בישראל, נמסר בתגובה: "המכשיר הגיע למעבדה בחודש מאי האחרון ובבדיקה זוהתה קורוזיה בכרטיס הראשי. הלקוח סירב לתיקון התקלה תמורת תשלום, שכן אין מדובר בתיקון העומד במסגרת תנאי האחריות. בהמשך הופקד למעבדה שוב מכשיר שרוף ובבדיקה עלה, בניגוד מוחלט לטענות הלקוח, כי בוצעה הדבקה של הסוללה באמצעות דבק דו-צדדי, ע"י גורם או מעבדה שאינם מורשים ואינם מוסמכים לכך ובניגוד חמור להוראות היצרן. התיקון שבוצע ע"י אותו גורם או מעבדה שאינם מורשים ע"י היבואן הרשמי הוביל לשחרור בורג מהכרטיס הראשי, פגיעה בסוללה ויצירת לחץ שגרם לנזק בלתי הפיך המכשיר. אנו קוראים לקהל לקוחותינו לטפל במוצרים רק בנקודות השירות המורשות של היבואן הרשמי המילטון".