מיקרוסופט רוצה לשבור את הדומיננטיות של גוגל בתחום מנועי החיפוש: החברה עובדת עם OpenAI על השקת גרסה של מנוע החיפוש הוותיק שלה בינג (Bing) באופן שמשלב יכולות בינה מלאכותית כמו של הצ'אטבוט ChatGPT ויציג למשתמשים תשובה לשאלותיהם. זאת, במקום להציג רשימה של קישורים רלוונטיים למילות החיפוש בלבד. כך לפי דיווח באינפורמיישן.
מיקרוסופט, שהשקיעה בעבר ב-OpenAI מיליארד דולר, מקווה שהפיצ'ר החדש יאפשר לה להתחרות עם מנוע החיפוש של גוגל שמובילה בבטחה את שוק מנועי החיפוש בעולם. לפי נתוני Statista, נכון לחודש יולי האחרון, נתח השוק של גוגל בתחום מנועי החיפוש עומד על 84% לעומת 9% בלבד לבינג. גם ההכנסות של מיקרוסופט מבינג בשנה הפיסקלית האחרונה נמוכות פי 10 לפחות מאלה של גוגל ממנוע החיפוש שלה.
ההשקעה של מיקרוסופט ב-OpenAI ב-2019 כללה הסכם לשילוב מספר תכונות ממודל למידת המכונה GPT בבינג לפי הדיווח. שילוב מנוע חיפוש עם מודלים כמו GPT או צ'אטבוטים דוגמת ChatGPT מהווים איום למנוע החיפוש המסורתי, איום שגוגל מאד מודעת אליו – רק בחודש האחרון הכריזה ענקית החיפוש "קוד אדום" לאור החשש הגובר בחברה לפגיעה עסקית מפיתוחים טכנולוגיים שמביאים עימם כלי בינה מלאכותית. למרות שגם גוגל הייתה בין המשקיעים העיקריים ב-OpenAI, מנכ"ל החברה סונדאר פיצ'אי מוביל בחינת שינויים באסטרטגיית ה-AI של החברה, חשף הניו יורק טיימס.