נטפליקס מנסה להתמודד עם תופעת שיתוף הסיסמאות שפוגעת בה כלכלית, אבל נראה שהציבור מתקשה לקבל את הגזירה. במהלך החודשים האחרונים נטפליקס החלה במקומות שונים בעולם (עדיין לא בישראל) לגבות תשלום ממשתמשיה עבור הוספת משקי בית נוספים לחשבונות שלהם. השינוי צפוי להגיע לארה"ב בקיץ הקרוב.
כעת בלומברג מדווח על דוח של קבוצת מחקר השוק, קנטר (Kantar), שחושף כי נטפליקס איבדה יותר ממיליון משתמשים בספרד בגלל התשלום על שיתוף הסיסמאות.
על פי הדוח של קנטר, ברבעון השני של 2023 נרשמה כמות ביטולים גדולה פי 3 של משתמשי נטפליקס, בהשוואה לרבעון הרביעי של 2022. התשלום על שיתוף סיסמאות נכנס לספרד בפברואר 2023, החברה ביקשה תשלום של 5.99 יורו עבור כל משק בית נוסף שמשתמש במנוי.
עם זאת, נראה שנטפליקס לא מוטרדת, אלא להפך מדווחת על צמיחה בהכנסות. במכתב של נטפליקס ברבעון הראשון של 2023 לבעלי המניות, החברה ציינה: "ברבעון הראשון השקנו שיתוף בתשלום בארבע מדינות ואנחנו מרוצם מהתוצאות. אנחנו מתכננים השקה רחבה, כולל בארה"ב, ברבעון השני של השנה".
עוד צוין כי נטפליקס מודעת לגל ביטולי משתמשים, אך הגדילה את הכנסותיה. "אנו מרוצים מהתוצאות של ההשקות שלנו ברבעון הראשון בקנדה, ניו זילנד, ספרד ופורטוגל, מה שמחזק את הביטחון שלנו שיש לנו את הגישה הנכונה. כמו באמריקה הלטינית, בכל שוק שאנחנו נכנסים עם השינוי, אנחנו רואים ביטולים, אבל כאשר אנשים שהשתמשו בחשבונות של אחרים מתחילים להפעיל חשבונות משלהם או כאשר מנויים מוסיפים חשבונות 'חברים נוספים', אנחנו רואים גידול במכירות ובהכנסה".
נטפליקס אומרת כי בקנדה, שלדעתה "היא מנבא אמין עבור ארה"ב", יש כעת יותר מנויים מאשר לפני השינוי במודל שיתוף הסיסמאות, וכי הכנסותיה שם צומחות מהר יותר מאשר בארה"ב.