אחרי ספקולציות רבות השיקה הערב (ה'), פייסבוק את המתחרה שלה ל-Vine של טוויטר - אפשרות לצילום ווידאו באינסטגרם.

ל-130 מיליון איש תהיה גישה לשירות החל מהיום הראשון, באייפון ובאנדרואיד. "אנחנו צריכים לעשות לווידאו מה שעשינו לתמונות", אמר המנכ"ל והמייסד של אינסטגרם. סיסטרום אגב התבדח לאורך כל האירוע בהקשרים של תמונות של קפה - כאשר הוא מתייחס לאחת הקלישאות הקשורה לשירות שלו - שאנשים מעלים תמונות של כוסות קפה.

 

בשירות החדש יהיו 13 פילטרים חדשים, המיועדים ספציפית לווידאו. אורכם של הסרטונים יהיה 15 שניות, ארוך יותר מזה של Vine, שעומד על שש שניות.  עוד הדגיש סיסטרום כי הדגש היה על פשטות, וקלות והתאמה לרוח הקיימת של אינסטגרם. מייסד אינסטגרם אף הכריז על אפשרות מיטוב וידאו, שנקראת "סינמה", שמטרתה לתקן סרטונים רועדים או רועשים, ואף הדגים את האפשרות בווידאו מעל הבמה. סינמה אכן מתקנת את הווידאו, אבל התוצר נראה מלאכותי ומעט מוזר.

העיקר שלא תלכו לשום מקום

בתקופה האחרונה, עורכת פייסבוק שינויים רבים בממשק שלה עם המשתמשים – החל בשינויים כמו ההשקה של Facebook Home, שולחן עבודה ממותג פייסבוק לאנדרואיד שנחל כישלון חרוץ וכלה בשינויים מינוריים לכאורה, אך מהותיים בהווייתם כמו הוספת האש-טאגים (תגיות נושא המתחילות בסולמית) ואת היכולת להוסיף תמונות בתגובות, יכולת שהושקה ממש אמש.

אם מנסים לסכום את כל השינויים הללו, הרי שניתן לשער כי פייסבוק ממשיכה בקו מאוד ברור - להגביה עוד את חומות הגן הסגור. על אף ששירות הווידאו החדש מאפשר גם שיתוף סרטונים ברשתות חברתיות אחרות, עדיין הכוונה היא ברורה - הנה עוד שירות ועוד אפשרות שתגרום לכם להישאר עמנו באתר או באפליקציה - העיקר שלא תלכו לשום מקום אחר.

בואו לפייסבוק של נקסטר