ההרשמה לשירות המייל הפופולארי של גוגל, ג'ימייל, כבר אינה מחייבת הרשמה גם לרשת החברתית שלה, גוגל+ - כך הבחין בימים האחרונים אתר WordStream.

אמנדה רוזנברג
עכשיו היא תוכל להתכתב עם המאהב, מייסד גוגל, בלי הפלוס המעצבן הזה. אמנדה רוזנברג

האתר פרסם כי משתמשים חדשים המבקשים להירשם לג'ימייל מובלים בתום ההרשמה למסך בו מציעה להם גוגל ליצור פרופיל ברשת החברתית שלה, אך לראשונה גם מאפשרת להם לבחור באפשרות "לא תודה" ולוותר על נוכחות וירטואלית בגוגל+.

הצעד הזה עשוי לסמן את תחילת סופה של גוגל+, שהושקה בתרועה רמה בקיץ 2013 והצליחה מאז לעצבן את משתמשי גוגל שוב ושוב. האתר, שאמור היה להתחרות בפייסבוק, לא הצליח למשוך משמתשים. בתגובה החלה גוגל לשדל משמתשים להירשם אליו על ידי איחודו עם שירותיה האחרים - כל משתמש ג'ימייל זכה אוטומטית לפרופיל בשירות ומערכת התגובות של יוטיוב הוחלפה במערכת המבוססת על הרשת החברתית של החברה.

 

(כך זה נראה, כפתור "לא תודה" החדש")

הצעדים הללו העלו את כמות המשתמשים ברשת באופן דרמטי וסייעו לה לעקוף את טוויטר (לה כ-271 מיליון משתמשים פעילים) ולעבור את רף חצי מיליארד המשתמשים. אך מבחינת פעילות נשארה הרשת הרחק מאחור ורוב המשתמשים בה כלל אינם מודעים לקיומה. בתחילת השנה אף פרש ויק גונדוטרה, שהיה האחראי על הפרויקט בגוגל, מהחברה, לאחר גם של התבטאויות בכירים שהודו חלקית בכישלון הפרויקט. עם זאת, הם הכחישו כי בכוונתם לסגור את השירות.

עתה, נראה כי גוגל דווקא נוקטת צעדים בכיוון. בינתיים רק הרשמה לג'ימייל אינה מחייבת יצירת פרופיל גוגל+, בעוד חשבונות ביוטיוב ובחנות האפליקציות לאנדרואיד, Google Play, עדיין מחייב חשבון בשירות. כלומר - אם אתם רוצים להגיב בסרטון יוטיוב של חבר שלכם (או להעלות סרטון) - אתם עדיין חייבים להיות רשומים ברשת החברתית. 

בתגובה הודתה גוגל כי "עדכנו את חווית ההרשמה בתחילת ספטמבר". הודעה רשמית של החברה לא פורסמה, כנראה כדי שלא להודות בכישלון.