אילון מאסק אמר שהוא יקדיש פחות זמן בוושינגטון לקיצוץ בעלויות ממשלתיות ויותר זמן לניהול טסלה, זאת לאחר שחברת הרכב החשמלי שלו דיווחה אתמול (ג') על ירידה חדה ברווחים. מאסק אמר בשיחת ועידה עם אנליסטים ש"עכשיו, כשעבודת ההקמה של מחלקת היעילות הממשלתית (DOGE) הושלמה", הוא "יקצה הרבה יותר מהזמן שלו לטסלה" החל מחודש מאי. לדבריו, הוא מצפה להקדיש רק "יום או יומיים בשבוע לענייני הממשל".
מאז שמאסק נכנס לתפקיד הפוליטי, חברת הרכבים החשמליים שלו התקשתה למכור רכבים ועמדה מול מחאות סוערות על התנהלותו של מאסק ב-DOGE, גוף שקיצץ משרות ויצר מחלוקת רבה בארה"ב. החברה מאוסטין, טקסס, דיווחה אתמול על ירידה של 71% ברווחים ועל ירידה של 9% בהכנסות ברבעון הראשון.
"המשקיעים רצו לראות אותו מתחייב מחדש לטסלה", אמר דן אייבס מ-Wedbush Securities. "זה צעד גדול בכיוון הנכון". כתוצאה מכך, מניות טסלה עלו ביותר מ-5% לאחר סגירת המסחר, אם כי הן עדיין בירידה של יותר מ-40% מתחילת השנה.
BREAKING: Elon Musk says his time allocation to DOGE will drop significantly starting next month and that he will devote far more time to @Tesla.
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) April 22, 2025
"The large slug of work necessary to get the DOGE team in place is mostly done; I'll continue to spend 1-2 days per week as long as…
החברה אישרה מחדש שהיא מצפה להשיק גרסה זולה יותר של הרכב הנמכר ביותר שלה, דגם Y, במחצית הראשונה של השנה. היא גם שמרה על תחזיתה להשקת שירות מוניות רובוטיות ביוני באוסטין, עם שאיפה שמרבית הצי שלה יפעל באופן אוטונומי בשנה הבאה.
"יהיו מיליוני רכבי טסלה שיפעלו באופן אוטונומי במחצית השנייה של השנה", אמר מאסק בשיחה לאחר פרסום הדוחות. בהמשך הוסיף לגבי השימוש האישי ברכבים האוטונומיים: "האם אפשר להירדם ברכב שלנו ולהתעורר ביעד? אני בטוח שזה יהיה זמין בערים רבות בארה"ב עד סוף השנה".
ההשקה המתוכננת של מוניות רובוטיות ללא הגה או דוושות עדיין תלויה ברגולטורים פדרליים שחוקרים אם הטכנולוגיה של טסלה לנהיגה עצמאית באמת בטוחה לשימוש. הטכנולוגיה של טסלה לסיוע בנהיגה – שיכולה להאיץ, להאט ולנווט אך עדיין דורשת מהנהג להיות עירני, נמצאת תחת חקירה של רשות הבטיחות בדרכים האמריקאית, שבודקת אם היא אכן מתריעה כראוי כאשר תשומת הלב של הנהג מוסחת. בנוסף, טכנולוגיית "הנהיגה העצמית המלאה" של טסלה, שלמעשה אינה כזו, זכתה לביקורת על כך שהיא מבלבלת את המשתמשים ונקשרה לתאונות בתנאי ראות קשים כמו סנוור מהשמש.
טסלה מתמודדת גם עם תחרות בשוק עם חברות נוספות, בתחילת השנה יצרנית הרכבים הסינית BYD הכריזה שפיתחה סוללה חשמלית שנטענת תוך דקות. ובאירופה, מתחרים של טסלה מציעים דגמים עם טכנולוגיה מתקדמת שהופכים אותם לאלטרנטיבה, דווקא כאשר דעת הקהל מתחילה להתהפך נגד מאסק, שהרחיק קונים פוטנציאליים בכך שהביע תמיכה פומבית בפוליטיקאים מהימין הקיצוני באירופה.
טסלה טענה שהיא צפויה להיפגע פחות מתוכנית המכסים של טראמפ מאשר יצרניות רכב אמריקאיות אחרות, משום שהיא מייצרת את רוב הרכבים שלה בתוך ארה"ב. עם זאת, היא לא תהיה חסינה לגמרי – חלק מהחומרים לרכבים מגיעים ממדינות זרות שעתה יידרשו לשלם מכסים. למרות זאת, הקרב הכלכלי מול סין יפגע גם בטסלה. החברה נאלצה מוקדם יותר החודש להפסיק לקבל הזמנות מהלקוחות בסין לשני דגמים – Model S ו-Model X. לעומת זאת היא מייצרת את Model Y וה-Model 3 לשוק הסיני במפעל שלה בשנגחאי.
תגובות