חודש נובמבר עוד לא הסתיים, וכבר יותר מ-1,000 איש פוטרו מחברות הייטק בישראל. דניאל דפני, מייסדת ומנכ"לית של חברת פיץ' (Peech), שפיתחה עורך וידיאו אוטומטי שיודע לערוך לבד סרטונים של "ראשים מדברים", רתמה את החברה שלה כדי לעזור למפוטרים.
האלגוריתם שפיתחה פיץ' יכול לקחת חומרי גלם ולהפוך אותם תוך שניות לסרט ממותג וערוך מקצועית. כרגע החברה שמונה 17 עובדים, פועלת רק בישראל ומתכננת השקה גלובלית בחודש הבא. הם גייסו עד כה סיד של 8.3 מיליון דולר, וקמו במאי 2020 – "בשיא הקורונה".
דפני עצמה מגיעה מעולמות הווידיאו, היא למדה קולנוע בתלמה ילין, שירתה ביחידת ההסרטה של דובר צה"ל, ועבדה כעורכת וידיאו מקצועית עצמאית עבור חברות גדולות יותר מעשור.
"הקורונה והפכה את הכול לאונליין, וגם הנוכחות הדיגיטלית של חברות עלתה מדרגה", אומרת דפני ל-mako. "בסרטים של 'ראשים מדברים' צריך הרבה פחות ניסיון, כישרון ויצירתיות. זה ז'אנר העריכה היחיד שאפשר ללמד את הטכנולוגיה לעשות את זה - לא פחות טוב מבני אדם. לעורך וידיאו מהיר זה היה לוקח במקרה הטוב יומיים-שלושה. אנחנו פותרים את צווארי הבקבוק ומאפשרים לדברים לקרות מהר הרבה יותר".
דפני מציעה למפוטרי ההייטק להשתמש בטכנולוגיה שפיתחה החברה שלה כדי "לשים את עצמם בפרונט", כלומר ליצור לעצמם סרטונים שאותם יוכלו לשווק ברשתות החברתיות, בעיקר לינקדאין המקצועית יותר.
בשלב הראשון Peech תספק למועמדים תוכנית נרחבת לשימוש במוצר שלה, על מנת לאפשר להם לייצר בעצמם סרטוני וידאו שיעבירו את המומחיות והאישיות שלהם. היכולת לייצר הרבה תוכן וידאו במעט זמן, תאפשר למועמדים לייצר סרטונים בו הם יפגינו מומחיות, ידע והרבה מקווי האישיות שלהם שעשויים לצוד את עיני המגייסים ולמשוך את תשומת לבם ברשתות החברתיות.
בשלב השני ייערך אירוע במשרדי החברה בדרך השלום בתל אביב ב-21.12, ובו יסופקו תכנים רלוונטיים לבניית מיתוג ונוכחות אישית ברשתות החברתיות באמצעות תוכן. הוא יוקדש לאנשי שיווק, שרבים מהם איבדו את עבודתם בחברות הייטק, וכיצד הם יכולים למצוא את ההזדמנות הבאה שלהם.
"לכל אחד כדאי ללמוד איך לעשות לעצמו מיתוג עצמי, סלף ברנדינג, כמו שצריך, לדבר בווידיאו כמו שצריך. מי שיבנה לעצמו מותג ברשתות החברתיות, הדרך שלו למקום העבודה תהיה הרבה יותר קלה. יכול להיות שזה גם ישפיע על איכות מקום העבודה שהוא ימצא", אומרת דפני. "אני יודעת שלאנשים קשה לשים את עצמם בקדמת הבמה, אבל לפיץ' יש כלים לעזור לאנשים, להגביר את הביטחון העצמי שלהם, כדי שהם ישדרו את הערך שלהם החוצה לעולם".
סיוון שכנוביץ', שמפיקה את האירוע, היא אחראית שיווק מותג ב-Peech. "חשבנו איך נוכל לתת ערך, איך לתת את חלקנו לאקו סיסטם", היא מוסיפה. "אני מכירה הרבה אנשים שפוטרו, מי לא בעצם? כמעט כל חברה מכירה מישהו. ברגע שהעלינו את האירוע, וכבר היו נרשמים. אין לנו מושג מאיפה הם מגיעים, השיווק הוא אורגני. אנשים מחפשים אירוע כזה. יהיו בו גם אנשי שיווק וגם אנשים מחפשים עבודה".
בתוך כל הבלגן שקורה מסביב. מה המצב של החברה שלכן?
דפני: "ממש לפני 3 חודשים הכרזנו על גיוס סיד, אז בנקודה הזאת אנחנו עוד לא בבעיה. יחד עם זאת, אנחנו מכירים סטארטאפים והחיים משתנים לפעמים ביום ואפילו בשעות. אנחנו ערניים, השוק לא במצב טוב, והמצב לא מעודד מסביב. אנחנו משתדלים להיות עם אצבע על הדופק".