אחד האתרים הגדולים בעולם, מחלוצי אתרי האינטרנט והמייל, מגיע לסוף דרכו כחברה עצמאית. חברת יאהו תמכור לחברת התקשורת ורייזון את האתר והטכנולוגיה שלה ב-4.8 מיליארד דולר. הידיעה על הרכישה דווחה בבלומברג, ובשעות הצהריים קיבלה אישור רשמי מורייזון.
הרכישה תכלול גם את הנכסים הפיזיים של יאהו - שטחים ומבנים של משרדי החברה. מה שלא ייכלל במכירה הוא הנתח של יאהו בענקית הסינית עליבאבא, שמוכרת בעיקר כמפעילת אתר הקניות עלי אקספרס.
יאהו הוקם ב-1994, ומשמש כאתר חדשות, פורטל אינטרנט ושירות מייל. על פי אתרי דירוג שונים, בשנה שעברה הוא עדיין היה האתר הרביעי הנצפה ביותר בעולם. בשנים האחרונות יאהו הפסידה לגוגל ולפייסבוק, שהציעו שירותי מייל, שיתוף וידאו ורשת חברתית ושאבו אליהם את כל המפרסמים והגולשים. לפי הדיווח, שירותי יאהו צפויים להמשיך לפעול כרגיל תחת ורייזון, שרוכשת את האתר בעיקר בשביל חטיבת הפרסום שלו.
למרות הדעיכה של יאהו, באתר אומרים כי יש להם מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, ומתוכם 600 מיליון בסלולר.
מאריסה מאייר, שהייתה בכירה בגוגל ועברה ליאהו ב-2012, לא הצליחה לשקם את האתר שנאבק על הרלוונטיות שלו בשנים האחרונות. אתרי טכנולוגיה וכלכלה העריכו שהיא תיאלץ לעזוב את תפקידה, אך מאייר הודיעה במייל לעובדים כי היא מתכננת להישאר ומצפה לפרק הבא.
הפעילות של יאהו תתאחד עם AOL שגם נרכשה על ידי ורייזון, ותפעל תחת מארני וולדן, סגנית הנשיא בורייזון שאחראית על AOL, ותחת טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL. כך או אחרת, למאייר אין מה לדאוג: חוזה ההעסקה שלה מבטיח לה פיצויים בשווי כ-55 מיליון דולר במקרה כזה.
סופו של יאהו עצוב במיוחד כשנזכרים שכבר לפני 8 שנים היה מי שהתעניין ברכישתו, כאשר מיקרוסופט הגישה הצעת מחיר של כמעט 50 מיליארד דולר על האתר. הנהלת יאהו דחתה את ההצעה, בטענה שהיא נמוכה בהרבה מהשווי האמיתי של החברה. אולי הם היו צריכים לחשוב על זה קצת יותר.