בשנים האחרונות לינקדאין הפכה לפלטפורמה החשובה והמשפיעה ביותר ליצירת קשרים עסקיים ומקצועיים. בין אם אתם בהייטק או בכל מקצוע אחר, אם תדעו לעשות שימשו נכון בפלטפורמה, תוכלו לשכלל ולשדרג את הקשרים והמותג האישי שלכם בצורה אפקטיבית. כמו כן, אם אתם מחפשים עבודה, בטח בתקופה הנוכחית שבה הגיוסים בתעשייה נמצאים במגמת צמצום וקיצוצים, חשוב לכם פי כמה וכמה לתחזק פרופיל אמין ומצליח וזאת בכדי להגדיל את הסיכויים שלכם להתברג למשרה שווה ומתגמלת. יש לא מעט טעויות שהמון משתמשים עושים - והגיע הזמן שגם אתם תדעו עליהן ותימנעו מהן.

לינקדאין, LinkedIn (צילום: Natee Meepian, shutterstock)
צילום: Natee Meepian, shutterstock

עשה ואל תעשה: הטעויות הכי נפוצות בלינקדאין

ריפוסט: פרסום חוזר

לא לפרסם בלינקדאין זו טעות, אבל טעות חמורה יותר היא לשתף מחדש פוסטים של אחרים בלי להוסיף ערך משלכם. עדיף ליצור תוכן מקורי שמציג את הידע והתובנות שלכם, זה יעזור לכם להיראות כמקצוענים ומובילים בתחום.

תוכן שיווקי במקום תוכן מקורי

פוסטים שעוסקים בעיקר בקידום עצמי פחות מעניינים את הגולשים. אין מה לעשות, במקום זה התמקדו בתוכן איכותי שמספק תובנות, עצות וסיפורים מעוררי מחשבה בתעשייה. 80% מהתוכן צריך להיות תוכן מקורי שמקנה ערך, ו-20% בלבד יכול להיות שיווקי. שתפו מאמרים, מחקרים ודוחות רלוונטיים לתחום שלכם, כתבו טיפים ומדריכים שיעזרו לאחרים, שתפו סיפורים אישיים מהקריירה ושאלו שאלות שמעוררות לדיון.

התעלמות מהאלגוריתם

לינקדאין משתמשת באלגוריתם כדי לקבוע איזה תוכן יוצג בפני מי, וחשוב להבין איך הוא עובד כדי למקסם את החשיפה של הפוסטים שלכם. לדוגמה, לתייג משתמשים שלא נוטים ליצור אינטראקציה יכול לפגוע בהתפשטות התוכן. כדי לשחק לידיים של האלגוריתם, השתמשו במילות מפתח רלוונטיות בפוסטים, העלו תמונות וסרטונים איכותיים ופרסמו בשעות שהקהל שלכם פעיל, בהתאם לשעון המקומי. גולשים אמריקאים לדוגמה כנראה לא יהיו פעילים בשעון ישראל. 

גישה רצינית מדי

לינקדאין היא רשת חברתית, וכשמה, צריך להיות בה חברותיים. למרות שמדובר ברשת מקצועית-עסקית, שתפו בה גם סיפורים אישיים, הצלחות ואתגרים מחייכם הפרטיים. תנו לגולשים סיבה להתחבר אליכם וזכרו שלא צריך להיות רציניים כל הזמן. שתפו תמונות וסרטונים, כתבו על התחביבים והעניין האישי שלכם ושתפו דעות ומחשבות בנושאים אקטואליים.

הזנחת אימות הפרופיל

האימות של הפרופיל שלכם בלינקדאין מעניק לכם אישור לכך שאתם מהימנים. זה יכול לעזור לכם לבלוט מעל המתחרים שלכם ולגרום לאנשים לסמוך עליכם יותר. אימות הפרופיל בלינקדאין הוא תהליך פשוט ומהיר, הוא ללא עלות והוא כרוך רק בצילום תעודת הזהות או הדרכון של המשתמש. כמו כן, דרושה כתובת אימייל עסקית או של העבודה העדכנית שמצוינת בפרופיל.

התעלמות ממשחקי רשת

לינקדאין מציעה משחקים חדשים שנועדו לעזור לכם ליצור קשרים עם אנשים אחרים ולפתח את המיומנויות שלכם. נסו לשחק במשחקים אלו באופן קבוע - זו יכולה להיות דרך מצוינת לעשות נטוורקינג. משחקים לדוגמה שתוכלו למצוא בלינקדאין הם משחק זיכרון בשם קווינס (Queens) ומשחק הטריוויה קרוסקלימב (Crossclimb). הם פשוטים ויחסית טריוואלים, אתם מקבלים בהם ניקוד ורואים את הניקוד של החברים שלכם בלינקדאין.

שימוש בטייטל ארוך ומפוזר מדי

הטייטל שלכם בלינקדאין לא חייב להיות קצר, אבל הוא כן צריך לתאר את מה שאתם עושים או במה אתם מתמחים בצורה ברורה וקלה להבנה. העניין מתחיל להסתבך כשמשתמשים למשל במילות מפתח לא קשורות לטייטל, או במשפטים ואימוג'ים שרק מורידים מהאמינות. אנשים עשויים בסוף לא להבין מה בדיוק אתם עושים.

אבי צדקה (צילום: איתי דגן )
אבי צדקה | צילום: איתי דגן

אבי צדקה הוא הבעלים של "דוקטור לינקדאין", חברה לקידום פרופילים ודפים בלינקדאין, כולל תחזוק שוטף, אוטומציה, תוכן ממומן ועוד המעניקה שירות לחברות וארגונים בפלטפורמה