זהירות! תרגיל עוקץ חדש בטלפונים הסלולריים יכול לגרום לכם לשלם מאות וייתכן שאלפי שקלים על דקות שיחה. ישראלים רבים הופתעו לגלות כי בחשבון הסלולר שלהם מופיעים חיובים של מאות וגם אלפי שקלים, וכל זה כי חייגו בטעות למספר טלפון בקידומת 012-44.
בדיקה זריזה מגלה כי העוקצים משתמשים בתרגילים שונים על מנת לגרום ללקוחות להתקשר אליהם בחזרה. בין אם מדובר בצלצול ניתוק, או בהבטחה לזכייה בפרס. חשוב להבהיר - אם קיבלתם טלפון מהמספר הנ"ל לא תחויבו. רק אם אתם התקשרתם למספר הזה בחזרה תוכלו להיות מחוייבים עבור שירותי הפרימיום. לכן חשוב לא להחזיר שיחה לקידומת הנ"ל.
חברות הסלולר הן לא אלה שמרוויחות מהעניין. הן רק מבצעות את החיוב. המפעילות של שירותי הפרימיום בחו"ל חולקות את הרווחים עם מפעילת השיחות. במקרה הזה מדובר בחברת 012 סמייל מבית פרטנר.
לפי חשיפה של אמיתי זיו הבוקר, בדה-מרקר, הקידומת הזאת היא למעשה שיחות פרימיום לחו"ל. בשיחות פרימיום, גם בארץ, יכולים המפעילים לגבות סכום כסף גדול יותר על כל דקת שיחה. מיכוון שבארץ שיחות הפרימיום מוגבלות לקידומת 199, על פי הוראת משרד התקשורת, חברות הסלולר חוסמות באופן אוטומטי את כל השירותים מהקידומת הספציפית הזאת, כשרק הלקוח יכול לפתוח אותה מחדש על פי בקשתו בפניה לחברת הסלולר שלו. העוקץ החדש מנצל את העובדה ששירותי הפרימיום בחו"ל לא עובדים עם קידומת 199 אלא עם קידומת משלהם, ובכך עוקפים את המנגנון של משרד התקשורת שנועד להגן על הציבור.
ב-012 סמייל אמרו בתגובה לדברים ל-mako, כי אינם עובדים עם החברה העוקצת מאז שגילו שהיא עוברת על החוק. החוק מחייב את החברה להודיע לפני שהיא מתחילה בהליך תשלום פרימיום ללקוחות, כמו כן אסור לה לשלוח טלפונים ומסרונים על מנת לשדל את הלקוח להתקשר אליהם, מאחר ומדובר בספאם, ומבטיחים ש"לקוחות שיימצא כי חויבו שלא כדין, יזוכו".
במשרד התקשורת מציינים ש"הנושא הובא לידיעת המשרד ונמצא בטיפולו" ובינתיים מזמינים את הלקוחות שנפגעו מהתרמית להגיש תלונה באתר משרד התקשורת, זאת עד שיוחלט במשרד על דרכי הפעולה שבהן הוא ינקוט כנגד התופעה.