תקרית יוצאת דופן בשירות הרכבים השיתופיים אוטותל: נוסע שהזמין רכב של אוטותל באפליקציה, גילה שהרכב לא נמצא במקומו המסומן אלא בנסיעה אצל משתמש אחר. גרוע מכך: לאחר שאותו נוסע לחץ על "סיים נסיעה" באפליקציה, התברר כי מנוע הרכב נכבה באמצע הנסיעה של המשתמש האחר. עם זאת, באוטותל טוענים מנגד שאין דרך לדומם מנוע מרחוק – וכי מדובר בתקלה טכנית ברכב עצמו, ובצירוף מקרים בלבד.
היום בצהריים צייץ הנוסע בטוויטר וסיפר: "לפני שבוע הזמנתי רכב באפליקציה של אוטותל. צעדתי אליו דקות ארוכות רק בשביל לגלות שהרכב לא במקום שמסומן במפה. חיפשתי וחיפשתי, ופתאום ראיתי שבאפליקציה כתוב שהרכב נמצא בנסיעה כבר כמה דקות. לקח לי כמה רגעים להבין מה קרה. לחצתי על 'סיים נסיעה' באפליקציה, ותוך דקה קיבלתי שיחה בהולה מהנציג של אוטותל: 'היי, אני לא יודע איך זה קרה, אבל מישהו אחר לקח את האוטו על ההזמנה שלך והתקשר עכשיו שנכבה לו האוטו באמצע נסיעה'".
הוא המשיך וכתב: "שתי סיבות למה מדובר ברשלנות מפוארת: הבאג הראשון, שמאפשר למשתמש אחד לאסוף הזמנה של משתמש אחר, הוא בעיקר מטופש. הבאג השני, שמאפשר לכבות מנוע מרחוק, הוא כבר רשלנות שיכולה לעלות בחיי אדם. בשום מצב לא צריכה להיות אפשרות לכבות מנוע מרחוק בזמן נסיעה, בטח שלא מהאפליקציה של המשתמשים".
עוד ב-TheMarler
יותר דמי מנוי, פחות שעות שינה: אלה הטרנדים ששלטו ברשת ב-2018
עוד סטארט־אפ ברח לבורסת תל אביב: סונרקס החיפאית בדרך להנפקה בקנדה
מאוטותל נמסר בתגובה: "ראשית, חשוב להבהיר כי מדובר בשני מקרים שונים וכי אין כל קשר ביניהם. הסיבה בגינה הרכב לא הופיע במקום המסומן במפה, נובעת מכך שהלקוח הקודם שנהג ברכב, הגדיר באפליקציה כי סיים את נסיעתו, כדי לשחרר את הרכב לנוסע שבא אחריו. עם זאת, הוא המשיך בנסיעה ולא החזיר את הרכב למקומו.
"לגבי הטענה שהועלתה בנוגע לכיבוי המנוע מרחוק, מדובר בתקלה טכנית נדירה שהתגלתה ברכב, אשר נמצאת כעת בבדיקה מצד החברה. חשוב לציין כי אין לחברה או למי מלקוחותיה כל אפשרות או יכולת לכבות מנוע מרחוק. אנו מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה ללקוח".
אוטותל הוא מיזם רכב שיתופי המופעל על ידי חברת קאר טו גו בשיתוף עיריית תל אביב. הוא מאפשר השכרת רכבים לזמן קצר ברחבי העיר, כאשר פתיחת הרכב וסיום הנסיעה והתשלום נעשים באמצעות אפליקציה. על פי אתר החברה, נכון למאי 2019 היו לאוטותל 9,700 לקוחות, יותר מ-43.5 אלף נסיעות בחודש, ומאז תחילת השירות בתחילת 2018, נעשו בו 680 אלף נסיעות.