Bard, כלי בינה מלאכותית שיחתית (Conversational AI), או התשובה של גוגל ל-ChatGPT, הושק היום (שלישי) בבריטניה ובארה"ב. יחד עם זאת, החברה מדגישה כי לא מדובר בתחליף לשורת החיפוש הקבועה והרווחית שלה.
כמו עמיתיו הטכנולוגיים, בארד מאפשר למשתמשים להקליד שאלות ובקשות באנגלית, ומסוגל לענות על שאלות מפורטות, להעניק תשובות יצירתיות להנחיות קשות וכן להשתתף בשיחות. מדובר במהלך משלים של גוגל לאחר שהפעילה לאחרונה את בארד על ידי LaMDA, מודל השפה של החברה ליישומי דיאלוג. זאת, לאור העובדה ששירות החיפוש של החברה נתון בסכנה בעקבות צ'אטבוטים מתחרים של בינה מלאכותית, בעיקר של מיקרוסופט - גם אם הם ניצבים כרגע בפני בעיות כמו אי דיוק ותוצאות מועילות.
ג'ק קרבצ'יק, מנהל המוצר של בארד אמר שהחברה "מתרגשת מאוד. לראות איך אנשים משתמשים במוצר באופן שמגביר את היצירתיות שלהם, זה עוזר להם להאיץ את הרעיונות שלהם ובאמת לתדלק את הסקרנות שלהם", אמר. "אנחנו מרגישים שהגענו לסיום שלב הבדיקה, עכשיו אנחנו רוצים להתחיל בהדרגה להפעילו", ציין קרבצ'יק על המהלך שהחל בחודש שעבר.
"התשובות לא הולכות להיות מושלמות בתחילת הדרך", אמר קרבצ'יק, והוסיף כי עבור כמה שאלות, חיפוש קונבנציונלי בגוגל יישאר האפשרות הטובה ביותר. "יש הרבה תוכן שנכתב ברחבי האינטרנט שבו אתה עדיין יכול לעשות מחקר מעמיק, ולכן מה שהייתי מצפה כשאנשים משתמשים בבארד הוא שהחיפוש ימשיך להיות כלי משלים".
בהודעה לעיתונות שהוציא סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפאבית, הוא אמר אז על הכלי החדש: "בזמן שבארד יכול להוות ביטוי ליצירתיות ולספק סקרנות, הוא עוזר להסביר תגליות חדשות של נאס"א כמו טלסקופ החלל ג'יימס ווב לילדים בני 9, או ללמוד עוד על הכדורגלנים הטובים בעולם ואז לקבל תרגילים שישפרו את הביצועים שלכם".
גוגל הכריזה על בארד בחודש פברואר, וחשפה את הבינה המלאכותית השיחתית שלה בתגובה להצלחה הענקית של ה-ChatGPT. כמה ימים לאחר ההכרזה של גוגל, מיקרוסופט המשיכה בהכרזות וחשפה את שילוב הצ'אט שלה בתוך מנוע החיפוש של מיקרוסופט - בינג, המופעל על ידי מודל השפה GPT-4 המתקדם של חברת OpenAI.