סרטון שרץ ברשתות החברתיות בימים האחרונים, והפך כמובן לוויראלי, מציג מונית אוטונומית של Waymo שמתנגשת בצומת בלוס אנג'לס עם רובוט משלוחים של Serve Robotics (נראה כמו צידנית על גלגלים) בצומת בלוס אנג'לס.

הצילומים מציגים את הרובוט של Serve חוצה את הרחוב במערב הוליווד בלילה ומנסה לעלות על המדרכה. הוא מגיע לשפת המדרכה, נסוג מעט כדי לתקן את עצמו ומתחיל לנוע לעבר הרמפה, כאשר המונית של ווימו שפונה ימינה פוגעת בו.

האדם שפרסם את הסרטון אמר שהרובוט Serve עבר באור אדום לפני ההתנגשות, אם כי זה לא ברור מהצילומים.

לשאלת אתר טק קראנץ', האם הרובוטקסי ראה את הרובוט, דובר Waymo מסר כי מערכת Waymo Driver צפתה בצורה נכונה שרובוט המשלוחים הוא עצם דומם. הנהג מתוכנן להיות נהג הגנתי זהיר, שמעדיף את נתיב הנהיגה הבטוח ביותר עם המידע שיש לו בכל רגע נתון, ויכולתו לסווג ולהבחין בין סוגים שונים של משתמשי דרך וחפצים משפיעה על התנהגותו סביבם. לדוגמה, הנהג מתוכנת להיות זהיר יותר בקרב ילדים והולכי רגל.

זה לא אומר שהנהג של ווימו פשוט ידרוס כל עצם דומם, במקרה זה רובוט המשלוחים עצר בשוליים לפני שנכנס אל נתיב הפנייה, בדיוק כשהרובוטקסי נכנס לצומת. בשלב זה, מערכת ה-Waymo הפעילה את מערכת הבלמים, לפני שהתנגשה עם רובוט המשלוחים במהירות של 4 מייל לשעה (כ-6.5 קמ"ש).

במקרה הזה, אף רכב לא ניזוק בשל המהירות האיטית ושני הרכבים נשארו במקום במשך דקה לפני שהמשיכו בדרכם. אבל ככל שיותר ויותר רכבים אוטונומיים עולים על הכבישים, עולה השאלה מה קורה במקרה של תאונות? כיצד מחליטות החברות מי אחראי במקרה של נזק?

דובר של Serve אמר ל-TechCrunch שזהו המקרה הראשון של התנגשות של אחד הרובוטים שלהם עם רובוטקסי, ואישר שהרובוט נשלט מרחוק בזמן התקרית. המערכת של ווימו מיידעת אוטומטית את צוותי הצי של החברה וצוותי התמיכה במקרה של תאונות. במקרה הזה לא היה בן אדם שנסע במונית האוטונומית. דוברים משתי החברות אישרו שהם יצרו קשר כדי למנוע בעיות דומות בעתיד.