_OBJ

כל מי שנוהג לצייץ בטוויטר היה שמח לדעת לכמה אנשים הגיע הציוץ שלו. נכון, אפשר לראות תגובות או ריטוויטים, אבל תכל'ס, כמה אנשים ממש קראו את הציוץ? עד כה היה זה סוד שנשאר בשרתי החברה. בחודש שעבר התחילה טוויטר לאפשר למשתמשים "מיוחדים" - כלומר: סלבריטאים וחברות גדולות - לקבל סטטיסטיקות מדוייקות על כל ציוץ שלהם. עתה מודיעה החברה כי השירות יורחב בהדרגה לכלל המשתמשים.

לוח הבקרה של טוויטר, שנפתח בהדרגה לכל המשתמשים, מאפשר להם לקבל סטטיסטיקה מפורטת והשוואות על הציוצים: אפשר לראות בזמת אמת כמה אנשים מגיבים (על ידי ריטוויט או פיברוט) לציוצים; להשוות בין הפעילות בחודשים שונים - כלומר: לראות כמה ריטוויטים היו בחודש הנוכחי מול החודש הקודם; ל לקבל מידע מפורט על כמות התגובות, הריטווטים, הפיברוטים והעוקבים החדשים של כל ציוץ ומהו יחס הפעילות; ומי שעושה שימוש בציוצים מקודמים יוכל גם לקבל מידע מפורט על הציוצים האלו – בנפרד מהשאר. טוויטר גם מאפשרת להוריד את כל הנתונים כקובץ גיליון אלקטרוני.

עוד ב-Geektime:

העדכון צפוי להגיע בהדרגה לכל המשתמשים, כאשר הראשונים ליהנות ממנו הם משתמשים בעלי ותק של לפחות 14 ימים בשירות, שמצייצים בעיקר באנגלית, צרפתית, יפנית וספרדית. מהניסיון שלנו, אין בעיה לקבל את הסטטיסטיקה הזו למשתמשים בעברית.

על ידי חשיפת הסטטיסטיקה המפורטת לכל המשתמשים שלה, הופכת טוויטר את כל משתמשיה למעין גופי תוכן חצי-מקצועיים. כלומר, היא רוצה שכל אחד מאיתנו ישים לב לתוכן שהוא מפרסם בשירות. מצד אחד, זה יעזור ליצור פיד נקי יותר מציוצים סתמיים, כמו מה משתמש אכל לארוחת בוקר (אלא אם כן קוראים לו, למשל, ריהאנה); אולם מצד שני, טוויטר עלולה לגרום למצב שבו, ביודעין או שלא ביודעין, כל אחד מאיתנו יפרסם ציוצים על פי שיקולים של אתרי תוכן או מפרסמים - כלומר: איזה ציוץ יביא לו יותר פעילות, ייחשף ליותר אנשים וכדומה.

ניתן להניח שטוויטר מצפה שמרגע שעסקים קטנים ומשתמשים פרטיים יהיו חשופים לסטטיסטיקה, ייגבר הפיתוי שלהם להשתמש בכלים הפרסומיים שלה, דוגמת Twitter Ads, כדי להגביר את החשיפות ושיעורי הפעילות שלהם.

הכתבה התפרסמה במקור באתר Geektime