מחר (ג'), בשעה 20:00 לפי שעון ישראל, פייסבוק תערוך מסיבת עיתונאים. בהזמנה שנשלחה לעיתונאים נכתב "בואו לראות מה אנחנו בונים". ההזמנה המינימליסטית הזאת הציתה את דמיונם של עיתונאים רבים.
פייסבוק לא נוהגת לכנס מסיבות עיתונאים מלבד האירוע הפותח של כנס f8 שלה, המיועד למפתחים, בו היא מציגה את החידושים הכי גדולים שלה. אז מה פייסבוק מתכננת הפעם?
הסמארטפון של פייסבוק, הפעם זה יקרה?
השמועה שמלווה אותנו כבר כמעט שנתיים ומתחזקת לקראת האירוע המסתורי, היא שפייסבוק עומדת לחשוף את ה"פייסבוק-פון" - מכשיר סלולרי שעליו היא תיקח חסות מלאה. בכך, הרשת החברתית תנסה לפלוש אל תוך שוק שאותו היא עדיין לא מצליחה לפצח מהצד של החומרה ולא רק התוכנה.
בעבר פייסבוק הכחישה את השמועה הזו ואף טענה כי זה "לא הגיוני", אבל יכול להיות שמאז בחנה את הנושא מחדש. בספטמבר שעבר אמר המנכ"ל של הרשת החברתית, מארק צוקרברג: "בנייה וייצור של מכשיר טלפון היא עסק שונה לחלוטין ממה שאנחנו בפייסבוק עושים. פייסבוק הולכת בדיוק לכיוון ההפוך ורוצה לבנות מערכת שתתאים לכל הטלפונים הסלולריים",
במידה ומדובר בהכרזה על טלפון סלולרי כלשהו, פייסבוק כמובן לא תייצר אותו בעצמה. היא תבנה שיתוף פעולה עם חברה שמתמחה בבניית חומרה כגון סמסונג או אסוס, ועליה תבנה מערכת הפעלה שמבוססת על התוכנה שלה, בדומה למה שגוגל עושה עם הנקסוס. חשוב לציין שפייסבוק עובדת עם כל מערכות ההפעלה לסלולרי על מנת לבנות אינטרגציה מלאה בין מערכת ההפעלה לפייסבוק. באייפון, למשל, האפליקציה של פייסבוק מגיעה כבר עם הפעלת המכשיר והיא מוטמעת בחלקים רבים בתוך מערכת ההפעלה עצמה.
הטמעה עם אינסטגרם?
יכול להיות שפייסבוק תציג את שיתוף הפעולה החדש עם אינסטגרם. פייסבוק רכשה את האפליקציה הפופולרית תמורת מיליארד דולר באפריל האחרון, אבל מאז לא ממש עשתה הטמעה משמעותית שלה בתוך המערכת. ייתכן ופייסבוק תציג סוף סוף את השינויים שהולכת לעבור הרשת החברתית לשיתוף תמונות.
שמועות נוספות מדברות על הטמעה של סקייפ בתוך פייסבוק. סקייפ נקנתה על ידי מיקרוסופט לפני שנתיים, ומיקרוסופט היא בעלת מניות עיקרית בפייסבוק. סקייפ הוטמעה לאחרונה היטב במערכת ההפעלה של מיקרוסופט, ווינדוס 8 ובאפליקציית ה-web mail שלה - outlook.com.
פייסבוק הצליחה לשמור על הפרטים של האירוע בסוד. הסודיות הזאת, בעידן של חרושת שמועות באתרי הטכנולוגיה, מעוררת הערכה רבה. אפילו חברת אפל הידועה בסודיות הרבה שלה לפני אירועים גדולים כבר לא מצליחה לעצור את השמועות.
מנוע חיפוש משודרג?
השערה נוספת השייכת לעמית לביא, לשעבר עובד פייסבוק ומומחה בתחום המדיה החברתית, מדברת בכלל על שיפור של מנוע החיפוש: "לפני שנה צוקרברג אמר שיש צוות שעובד על חיפוש. הוא הצהיר שמה שמעניין אותם בחיפוש שלהם זה איזו מסעדה סינית קרובה אליי או איזה סרט לראות היום, חיפוש שהמידע של חברים שלך יכול לעזור לך מהותית. הרשת החברתית שלך תעזור לך לקבל תשובות על שאלות. זה אומר גם שכשאנשים מחפשים יש מודעות ליד החיפוש. מודעות קריטיות כמו המודל של גוגל. אולי חיפוש של תכנים בפייסבוק, או חיפוש אפליקציות יותר משמעותי. אבל ייתכן ופייסבוק הולכת סוף סוף להכניס יכולות חיפוש טובות יותר. אנחנו יודעים שהם רוצים לעשות את זה כבר הרבה מאוד זמן".
הוא מוסיף: "השערה נוספת והגיונית שתוצג בהכרזה תעסוק ברשת פרסום של פייסבוק. בזכות הלייקים, הקוד של פייסבוק כבר מוטמע בהמון אתרים. יכול להיות שפייסבוק הולכת להכריז על רשת פרסום רחבה יותר שתתבסס על מידע שמגיע ממנה אבל מתפרס לרחבי האינטרנט".