אפליקציית ת'רדס שברה אתמול את מחסום 100 מיליון המשתמשים, והיא עשתה זאת בתוך 5 ימים בלבד, מה שהפך אותה בקלות לאפליקציה עם קצב ההורדות המהיר בעולם. למרות שעדיין אין פרסומות בפלטפורמה, קבוצת המחקר של הבנק Evercore האמריקאי מעריך שהפלטפורמה החדשה תניב למטא רווחים של 8 מיליארד דולר ו-200 מיליון משתמשים יומיים בתוך שנתיים בלבד. לפי האתר בלומברג, מדובר בכסף קטן. חברת מטא צפויה להכניס סכום גדול בהרבה - 156 מיליארד דולר עד 2025 לפי אנליסטים בתחום, אבל אם נשווה זאת לסכום שהרוויחה טוויטר ממכירות והכנסות בשנה שעברה, 5.1 מיליארד דולר, הרי שת'רדס עומדת להפוך לרווחית יותר ומהר מאוד.
למרות ההצלחה של הרשת החברתית, ישנם גם לא מעט ביקורות בנושא התכנים שעולים בה, הנתונים שמטא שואבת מהטלפונים שלנו וכעת גולשים גם מתלוננים על כך שהאפליקציה גומרת להם את הסוללה.
Is Threads just .... murderous to anyone else's battery?
משתמשים שונים העלו צילומי מסך של שימוש הסוללה וכמה אחוזים ממנה יורדים רק על ת'רדס, והמספרים גבוהים בהרבה משאר האפליקציות. חשוב לציין שכמות האנרגיה שיורדת מהמכשיר לטובת ת'רדס היא בהקשר ישיר לכמה אתם משתמשים בה. כמובן שאותם גולשים שמעבירים בה שעות יראו את אחוזי הסוללה יורדים מהר מאוד.
Batteries never lie #Threads pic.twitter.com/tjn6FSargv
אבל זאת לא הסיבה היחידה. גם כשהאפליקציה לא פתוחה, היא נשארת עובדת ברקע ושואבת המון מידע מהטלפון. כפי שהסביר זאת משתמש אחר בטוויטר: "אפליקציית ת'רדס אוספת כל כך הרבה נתוני רקע שהיא מרוקנת את סוללת הטלפון של המשתמשים מהר יותר מכל אפליקציה אחרת".
Breaking: Threads app is collecting so much background data that it's draining users phone battery faster than any other application. Also, threads user count is inflated as it considera all its instagram users as a threads user base even though instagram has a completely… pic.twitter.com/zf8cyIdKP8
במקביל להצלחה המטורפת של ת'רדס, הרשת של מאסק מאבדת גובה. על פי מת'יו פרינס, מנכ"ל קלאודפייר המספקת שירותי רשת, שפרסם בטוויטר ובת'רדס גרף המראה את נפילת הטראפיק המתרחשת בפלטפורמה של מאסק.
גם על פי נתוני סימילרווב, בשני הימים המלאים הראשונים ש-Threads הייתה זמינה, חמישי ושישי, תעבורת האינטרנט ל-twitter.com ירדה ב-5% בהשוואה לאותם ימים בשבוע הקודם. בהשוואה משנה לשנה, היא ירדה ב-11% בהשוואה ל-6 ו-7 ביולי 2022. התעבורה בטוויטר חוותה ירידה כוללת גם בהיעדר Threads, וירדה ב-4% בהשוואה לשנה ביוני.
Twitter traffic tanking. https://t.co/KSIXqNsu40 pic.twitter.com/mLlbuXVR6r
זה לא ממש מפתיע לגלות שמאסק, שלאחרונה ניסה בכל דרך לריב עם מארק צוקרברג, כנראה ביקש מהמנדסים של טוויטר לגרום למילה ת'רדס לא להופיע ברשת החברתית שלו. ממש כך, אם מחפשים את המונח בחיפוש אתם לא תמצאו ציוצים בנושא, דבר אבסורדי כמובן לאור ההצלחה שלה.
Is Elon Musk limiting visibility of Threads links on Twitter already?
A search for Threads content on Twitter currently brings up zero results https://t.co/BjgaTikad0
בינתיים מי שיוצא להגנתו של מאסק הוא דווקא גורם רשמי של ארגון הטליבאן. אנס חקאני, מי שעזר במו"מ בין ארגון הטרור לממשלה האפגנית לפני שהארגון השתלט מחדש על המדינה, שצייץ: "לטוויטר יש שני יתרונות חשובים על פני רשתות חברתית אחרות. הראשונה היא חופש הביטוי, השנייה היא האופי הציבורי והאמינות של טוויטר. לטוויטר אין מדיניות לא סובלנית כמו מטא. פלטפורמות אחרות לא יכולות להחליף אותה". כן, מסתבר שאנשי הטליבאן מעריכים חופש ביטוי ברשתות החברתיות.
Twitter has two important advantages over other social media platforms.
The first privilege is the freedom of speech. The second privilege is the public nature & credibility of Twitter. Twitter doesn't have an intolerant policy like Meta. Other platforms cannot replace it. pic.twitter.com/oYQTI3hgfI
אם כל החדשות האלה לא מספיקות כדי לעצבן את מאסק, הנה עוד אחת. אחד הצייצנים השנואים על האיש העשיר בעולם חזר, והפעם לת'רדס. מדובר ב"צייד המטוסים הפרטיים" ג'ק סוויני, אשר עוקב אחרי מספרים של מטוסי יוקרה של עשירי העולם, כאשר מאסק תמיד היה המועדף עליו, וכותב היכן הם נמצאים. המידע, אשר מופיע באתרים פתוחים שעוקבים אחרי מטוסים, עצבן את הבעלים של טוויטר שאפילו חסם אותו מהפלטפורמה שלו בטענה שהוא מסכן את החיים שלו ושל משפחתו ואיים לתבוע אותו, דבר שלא קרה בסוף.
ובכן סוויני הצעיר חזר מהדלת האחורית ופשוט מפרסם את המידע בת'רדס כעת. מעל 100 אלף משתמשים כבר עוקבים אחרי החשבון שלו elonmusksjet שבו הוא מעדכן היכן נמצא מאסק. אחד הפוסטים הראשונים שלו נכתב ממש למארק צוקרברג כאשר הוא תייג את חשבונו ושאל: "האם יתנו לי להישאר פה?". למרות שענה ללא מעט משתמשים, צוקרברג לא עשה זאת הפעם.
בנוסף הוא פתח חשבון בשם zuckerbergjet שאמור לעקוב אחרי הבעלים של מטא, אך עד כה הוא לא העלה משהו בנושא וצבר רק כמה אלפי עוקבים.