אייפון 17 אייר (iPhone 17 Air), הדגם הדק ביותר של אפל צפוי לצאת בסתיו הקרוב, וכבר מעורר הרבה עניין ושמועות. על פי דיווח של אנליסט אפל, מארק גורמן מבלומברג, אפל שקלה לבנות את האייפון 17 אייר ללא יציאות כלל.

כמו המקבוק אייר, האייפון 17 אייר יהיה דק יותר מהדגמים הרגילים, תוך שילוב של תכונות מתקדמות לצד תכונות בסיסיות יותר. יצירת טלפון דק יותר עם סוללות דקות יותר, מבלי לפגוע בחיי הסוללה, הייתה אתגר הנדסי עצום עבור אפל.

גורמן גם מדווח כי אפל שקלה להפוך את הדגם הזה לאייפון הראשון "ללא יציאות כלל", כך שהטעינה תתבצע אך ורק באופן אלחוטי וכל סנכרון הנתונים יתבצע דרך הענן.

עם זאת, אפל החליטה לוותר על המהלך – לפחות בשלב זה – בין היתר בשל חששות מהתגובה של הרגולטורים האירופיים, שהחילו חובה על יצרני סמארטפונים לתמוך בחיבורי  USB-C.

במקביל, המדליף סוני דיקסון פרסם הצצה ראשונה לדגמי הדמה של סדרת אייפון 17, על רקע העיכובים "המביכים" של אפל בשחרור יכולות ה-AI החדשות של העוזרת סירי. התמונות חושפות כמה פרטים מעניינים: עיצוב חדש לבליטות המצלמה בדגמי האייר והפרו, תמיכה ב-MagSafe לכל הדגמים, הבדלים בעובי המכשירים ועוד.

עם זאת, הדגמים הללו לא מציגים חידושים דרמטיים בעיצוב. ראינו כבר את בליטות המצלמה הללו בעבר. אך מה שכן בולט הוא שהתמיכה ב-MagSafe, מנגנון הטעינה המגנטי שפותח על ידי אפל, זמינה לכל דגמי אייפון 17.

לאחר שאפל הסירה את MagSafe מהאייפון 16, היו ספקולציות כי האייפון 17 אייר לא יכלול אותו בגלל עוביו הדק. היו גם שמועות שטענו כי MagSafe מפריע לשבב ה-C1. כעת ניתן להיות רגועים - נראה שהמכשיר החדש ימשיך לתמוך ב-MagSafe.

בנוסף, האייפון 17 אייר יציג שינוי קל באי הדינמי, כאשר המצלמה הקדמית תמוקם בצד השמאלי שלו. מאז האייפון 14 פרו, המצלמה הייתה ממוקמת בצד הימני - וזה ימשיך להיות המצב בדגמי אייפון 17, אייפון פרו ואייפון פרו מקס, אבל לא בדגם הדק.

בנוסף, ניתן לראות כמובן את ההבדלים בעובי. האייפון 17 אייר יהיה דק במיוחד, בעוד שדגמי האייפון 17 פרו יהיו עבים יותר. הדגם הרגיל של אייפון 17 נראה בערך באותו העובי.