כשמסתכלים על הרשימה של 20 הטיקטוקרים האהובים בישראל, ניתן לראות את ישראל של 2024, ישראל של אחרי ה-7 באוקטובר. אם מסתכלים ממש לעומק, יש פה תמונת מצב מרתקת של מי אנחנו. הנה מספר מגמות שאפשר ללמוד מהרשימה של השנה.
- המגמה הכי חזקה ברשימה של הטיקטוקרים המובילים היא כמובן הומור. טיקטוק תמיד היה שם קודם כל בשביל להצחיק אותנו - הקהל, אבל אחרי השנה שעברנו, האסקפיזם הזה הפך חשוב יותר. זה נשמע פשוט "להצחיק", אבל אל מול כל הכאב שחווינו, יוצרי ויוצרות התוכן בטיקטוק עמדו במשימה לא פשוטה והצליחו להצחיק אותנו, למרות המצב. דווקא בשנה הזו, אנחנו רואים מערכונים מושקעים יותר ומטורפים יותר, הפקה ברמה הכי גבוהה לצד תסריטים חדים ומצחיקים. עומר לוי הלכה הכי רחוק עם קומה נוספת לעוגת העוקבים המטורפת שלה כשהיא חגגה 600K, איתי ורועי בפרודיה מושלמת על ראיונות רחוב של יוצרי תוכן עם סרטון שעוד שנייה מגיע למיליון צפיות, נויה גבאי עם עשרות מערכונים (האחרון שבהם אם טיקטוק היה סרט אימה), ואסתר אווקה מדברת עם איתי לוי כמו שרק היא יודעת. לא באמת חייבים לעצור פה, כל הרשימה עשתה הכל כדי שאנחנו נצחק קצת, אם אפשר.
- נדמה שבשנה האחרונה עשינו הסברה בכל מקום, ולצד הטלוויזיה והאינסטגרם, הטיקטוק הפך לכלי מרכזי בעבודת ההסברה הישראלית - הסברה לאזרחי העולם והסברה לאזרחי ישראל. מרגש לראות ברשימה יוצרות ויוצרי תוכן כמו שירה בר, משה כורסיה ועמית מזרחי שחשפו את הקהל שלהם לסיפורים ולרגעים שעברנו כחברה בשנה האחרונה: משה חשף את המילואים שלו מזווית הומוריסטית ובעיקר נודע ב"עזה בובי" שלו, שהרים אז את המורל הלאומי, שירה בר עם פלייליסט של 33 סרטונים על ההתמודדות שלה - ושל כולנו - עם מלחמת חרבות ברזל, ועמית מזרחי דיברה לקהל הבינלאומי באנגלית וחשפה את הסיפורים של החטופים שלנו. כל יוצר ויוצרת תוכן ישראלים נגעו במלחמה בדרך זו או אחרת - הם סיפרו על החוויה שלהם, נתנו כלים להתמודדות עם לחץ או חרדה והצליחו להפיג את הסטרס עם הומור וצחוק.
טפי! שכחו אותי בבית
- הרשימה מלאה ביוצרי ויוצרות תוכן שיחד עם תוכן הומוריסטי הם מכניסים תוכן מלמד, מעשירים את הקהל שלהם עם ידע ומרחיבים את עולמות התוכן שלהם. ברג'יל עושה את זה כל כך יפה עם סרטוני ה"לייפ האק" שלו, יסמין עומרי עם סרטוני בישום, ועידן בורוליה עם טוטוריאלס בתחום הביוטי (כמו איפור הנמשים). האיזון בין פארודיות ומערכונים ובין סרטונים עם תוכן יותר מלמד, זה מה שהופך את טיקטוק לכל כך מרתק.
@barjeel עוד לייף האקס שעושים את הכל קל יותר #טיפים #ברג׳יל #תמונה #אנגלית #חנותבגדים ♬ original sound - Barjeel
בהצלחה לפנים שלי
- אחד הטיפים הכי טובים ליוצר או יוצרת בתחילת דרכם הוא תשתף פעולה עם אנשים אחרים. ככל שיש יותר אנשים בסרטון, העניין עולה, ורואים את זה במיוחד אצל הטיקטוקרים המובילים בישראל - הם כולם תמיד מכניסים את המשפחה והחברים שלהם לתוך הסרטונים שלהם. אני מוצא את עצמי מחכה לאמא של גלגול או לכימיה המשוגעת של משפחת אושרי. יוצרי תוכן חכמים יודעים להכניס את הקסם של המשפחה שלהם לתוך הסרטונים שלהם. לא משנה כמה סרטונים נראה, יש משהו כל כך מרגש בקשר המיוחד שיש לירין ושון גולן או בחיבור של עידן שלו ואחותו לירזי שגורם לנו לחזור אליהם כל יום מחדש.
@yarin_shon_golan הוא כבר לא אומר הביתה לא #הביתהלאא #שוןיריןגולן #fyp #פוריו ♬ צליל מקורי - shon yarin golan
ולבסוף, טיקטוק כמו טיקטוק הוא תמהיל של החברה הישראלית, וכך גם הרשימה הזו משקפת את הפנים הישראליות. הרשימה מאוזנת מגדרית ואנחנו רואים ייצוג שווה של נשים וגברים, ייצוג מרשים של יוצרי תוכן מקהילת הלהט"בקים כמו עידן בורוליה, עידן שלו וגלגול; אסתר שמביאה את הייחודיות של הקהילה האתיופית דרך הקשר עם אמא שלה; וגיוון של גילאים - מהורים עם ילדים ומשכנתא, דרך חיילים ועד יוצרי תוכן צעירים.
הכותב הוא צחי כהן, מנהל השיווק של חברת Humanz, פלטפורמה המחברת בין יוצרי תוכן למותגים וסייעה בהרכבת הרשימה המורחבת של המועמדים בתחרות הטיקטוקרים האהובים בישראל של mako