דיווח ברויטרס חושף את התרבות הארגונית הבעייתית של טסלה, לפיה עובדים שיתפו ביניהם סרטונים ותמונות אינטימיות של לקוחות.
ברויטרס ראיינו תשעה עובדים לשעבר שאמרו שצילומי וידאו ותמונות שצולמו במצלמות טסלה שותפו על ידי עובדים דרך פלטפורמת ההודעות של טסלה מ-2019 עד 2022. החומרים כללו צילומים של חניות פרטיות ואפילו צילומים של טסלה שפגעה בילד על אופניים, ששותפה "כמו אש בשדה קוצים", כך לפי עובד לשעבר.
"יכולנו לראות אותם עושים כביסה ודברים ממש אינטימיים. יכולנו לראות את הילדים שלהם", סיפר עובד אחר. סרטונים מתוך חניות פרטיות של רכבים כללו "סצינות אינטימיות", כמו "פריטי כביסה אישיים, מוצרים מיניים וגבר עירום שמסתובב בחניה, שבאמת היינו מודעים אליהן כי המכונית צילמה אותן בזמן שהיא נטענת", סיפר עובד לשעבר לרויטרס.
עובדים בעלי גישה לצילומי המצלמה נקראים "מתייגים", ותפקידם לאמן את מערכת הבינה המלאכותית של טסלה לזהות חפצים והולכי רגל. במשרדים בסן מטאו, שיתוף צילומים וממים שנוצרו מצילומים זיכו את העובדים ב"נקודות" חברתיות. "אנשים שקודמו לתפקידים מובילים שיתפו הרבה מהפריטים המצחיקים האלה ונחשבו למגניבים", סיפר "מתייג" לשעבר.
לפי מדיניות הפרטיות של טסלה, המכוניות שמצוידות ב"טייס אוטומטי" שלה מחזיקות בשמונה מצלמות, שנועדו להגן על פרטיות המשתמש. מטרת המצלמות של טסלה היא לסייע בתכונות נהיגה עצמית כמו טייס אוטומטי וחניה אוטומטית. החברה גם משתמשת בנתונים אלה כדי לשפר את צי המכוניות שלה, ולתקשר עם הבעלים לגבי מידע בטיחות. למרות שהסרטונים שותפו בין עובדים, במדיניות הפרטיות כתוב: "אף אחד מלבדכם לא יקבל מידע על הפעילויות שלכם, מיקומכם או ההיסטוריה של היכן הייתם".
מדיניות הפרטיות גם אינה מתייחסת לאופן שבו עובדים או עובדי קבלן מטפלים בנתונים רגישים, שלא לדבר על הרעיון שעובדים עשויים להשתמש בנתונים פרטיים לצורך ממים, בידור או קידום קריירה.
בעקבות הדיווח של רויטרס, הוגשה תביעה בקליפורניה נגד טסלה. התביעה טוענת שהעובדים לא שיתפו את הצילומים הללו לשימוש עסקי, "אלא בשביל הבידור חסר הטעם של עובדי טסלה, ואולי גם אלה שמחוץ לחברה, וההשפלה של אלה שהוקלטו בחשאי".
So #Tesla employees watched you in your car?
"04/06/2023 (MT Newswires) - Tesla's nine former employees said that from 2019 to 2022, private videos and images recorded by customers' car cameras were shared in internal chat rooms, according to Reuters special report on Thursday." pic.twitter.com/rGzX2azNMV
כל מי שהחזיק טסלה מאז 2019 זכאי להצטרף לתביעה, שמטרתה לאלץ את החברה לפצות לקוחות על העלות או העלות החלקית של כלי הרכב שלהם. הסכום המדויק ייקבע במשפט.
התביעה גם מבקשת מבית המשפט לחייב את טסלה להפסיק "להקליט, לצפות ולשתף" תמונות שצולמו במצלמות הרכב ולמחוק כל מידע אישי שהושג תוך הפרה של חוקי הפרטיות של המדינה.
התובע בתביעה הוא הנרי יה, תושב סן פרנסיסקו שבבעלותו טסלה דגם Y 2022. לדגם זה ולרבים אחרים יש מצלמה הפונה לנהג, בנוסף לשמונה מצלמות כדי ללכוד את האזור המקיף את הרכב. המצלמות הללו יכולות לצלם את החלק הפנימי של בתי הלקוחות או המוסכים, טענה התביעה.
"אף אחד לא הסכים שעובדי טסלה ישתמשו בתמונות שלהם לשעשוע", אמר ג'ק פיצג'רלד, אחד מעורכי הדין של יה, בהצהרה ל"וושינגטון פוסט". "מרשי היה המום לגלות שהמערכות של טסלה לא הגנו כראוי על הפרטיות שלו ובכוונתו לחייב את טסלה באחריות".