בשבועיים האחרונים, על רקע התגברות התחלואה, חברות הייטק רבות חזרו לעבוד מהבית או לפחות משאירות את הבחירה לעובדים. יחד עם זאת, מוסד ה-Happy Hour, מושג שלקוח בכלל מפאבים, עדיין מאוד נפוץ. כך, לדוגמה, בכתבה על 20 חברות ההייטק הנחשקות של 2021, רוב כמעט מוחלט של החברות אמרו כי הן מציינות הפי האוור במשרד מדי שבוע או שבועיים.
כעת הסטארטאפ Avo, שפיתח שירות משלוחים לבניינים שמגיעים פעם ביום, משיק שירות חדש תחת מחלקת ה-B2B שלו - Happy Hour by Avo. השירות כולל הפקה של אירועי הפי האוור במשרדי חברות אחרות ועבודה מול כל הספקים הדרושים לאירוע. בין האופציות – קונספט מקסיקני, יפואי, מרוקאי, סגנון שנות ה-90 ושעת התה.
המוצר החדש נולד מתוך אמונה בחשיבות של ההפי האוור בבניית זהות ארגונית. "פעם זה היה נורא ברור מאליו שאנחנו עובדים 5 ימים בשבוע במשרד, יש בו מטבחון ויש מה שנקרא שיחות ברזיה. ההתמנגלות בין אנשים קרתה ולכן אנשים לא ראו את ההפי האוור השבועי כאירוע יוצא דופן", מסביר דקל ולצר, מייסד ומנכ"ל AVO. "היום חברות עובדות באופן היברידי, ולכן האירוע של הפי האוור הפך להיות האירוע היחיד שהעובדים באמת נפגשים בו, תצרפי את המצב של השוק והתקופה שאנחנו חיים בה – של תנאים והטבות, וזה הופך להיות אירוע חשוב, שניסינו לחפש בו חדשנות".
"ראינו שיש קושי אמיתי לחברות ליצור חוויות שיהיו חדשניות, יצירתיות ומפתיעות עבור העובדים. לנו יש את היכולת להביא כל פתרון מהמחסן - יש לנו למעלה מעשרת אלפים פריטים וקשרים עם מאות ספקים", אומרת שחר שוסטר, B2B Manager בחברת Avo, שיזמה את הפרויקט. "אנחנו יכולים להפיק אירועים בכל תקציב – היו לנו אירועים שהתקציב היה 12 שקל לראש ועד הקצה שזה חברות ההייטק המפנקות, שיכול להגיע גם לכמה מאות לראש. אלו אירועים שבדרך כלל מגיעים עם סיבה מיוחדת – למשל, לחגוג גיוס מכובד, זה לא ההפי האוור השבועי הרגיל".
איך זה עובד בפועל? בחברה משוחחים עם הלקוח ומבינים מה המטרה של ההפי האוור - סתם לשבור שגרה, לחגוג משהו מסוים, לציין הישג שהגיעו אליו ועוד. לאחר מכן הם בונים קונספט בהתאם למטרה, ושולחים לחברה קופסה המכילה בתוכה את הקישוטים הנדרשים לעיצוב השולחן במשרד והפעלות – לדוגמה, פעילות מקסיקנית תגיע עם סומבררו, פיניאטה וקסטנייטות. "אנחנו הופכים את הכול לחוויה מאוד אינסטגרמרית, מצטלמת, וגם הרבה יותר צבעונית", מדגישה שוסטר. לדבריה, המוצר מתאים לכלל החברות, החל מסטארטאפים קטנים ועד לפירמות מסורתיות גדולות, כמו חברות ביטוח ובנקים, הוא כמעט תמיד נערך במשרד ובממוצע אורך כ-45 דקות. הם מציעים לתאם כמה ימים מראש דרך האתר, אבל כבר היו להם מקרים של הזמנות לאותו יום.
בשבועיים האחרונים, בשל התחלואה, חברות רבות מבקשות לדחות את האירועים שסגרו, או לעשות הפי האוור קטן יותר – "כדי לשדר עסקים כרגיל למי שכן מגיע למשרד". בנוסף, יש חברות שעברו להזמין "הפי האוור עד הבית" - העובדים מקבלים משלוח אישי מהחברה לביתם, שכולל למשל, כוסות קוקטייל, מארזי חנוכה וכריסמס, מארזי ט"ו בשבט לקראת החג הקרב ועוד.
ב-AVO עצמה מציינים הפי האוור פעמיים בחודש. את השירות החדש הם ניסו קודם כל על עצמם, וערכו שולחן בן 20 מטר ועליו 5-6 סוגי הפי האוור – "כל הקונספטים שיש לנו ביחד". "הכנו שולחן אינסופי ופינינו חצי קומה, היה אירוע מאוד מקסים", מספר ולצר.