אתמול סיפרנו לכם על מסיבת הענק של עובדי ראפיד (Rapyd) שחגגו בגני התערוכה עם 3 מהדיג'ייז הגדולים והמצליחים בעולם – ארמין ואן ביורן, טייסטו ומרטין גריקס – באחד האירועים המושקעים והיקרים ביותר שנראו בתעשיית ההייטק המקומית.
למי שעדיין לא מכיר, נספר שראפיד היא חברת פינטק, שמפתחת פלטפורמת תשלומים בינלאומית עבור עסקים וצרכנים, ומאפשרת לבצע העברות בנקאיות, העברות לארנקים דיגיטליים, תשלום במזומן ועוד.
החברה מפעילה את רשת התשלומים המקוונים הגדולה מסוגה בעולם, שתומכת ב-65 סוגי מטבעות ביותר מ-170 מדינות. לחברה 550 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 220 בישראל, והיא עתידה לגייס עוד מאות עובדים למשרדיה בישראל ובעולם. החברה הוקמה ב-2015 בידי אריק שטילמן, ארקדי קרפמן ועומר פריאל, ושוויה הנוכחי מוערך בלא פחות מ-10 מיליארד דולר.
"אחרי הרבה זמן שהעובדים שלנו היו בלי מסיבות ובטח באירועים בסדר גודל כזה בגלל הקורונה, החלטנו להפיק משהו משמעותי וגדול כדי להוקיר להם תודה על העבודה הקשה והמאומצת", מספרת רויטל לביא כהן, סמנכ"ל משאבי אנוש גלובלי בראפיד, בשיחה ל-mako. "מבחינתנו, זה היה רגע שצריך לחגוג. כולנו רגילים לסטארטאפ ניישן – כלומר ארגונים קטנים, אבל סוף סוף יש הרבה חברות בארץ שהופכות להיות חברות ענק. פעם כולם אמרו שישראל לא מסוגלת לייצר חברות כאלה גדולות וזה השתנה. יש פה חברות ענק שמשמרות את כל המוחות כאן – זה כמובן גם ראפיד, אבל לא רק".
בניגוד לחברות אחרות שהנחיתו בארץ זמרים בינלאומיים, אתם בחרתם דווקא בקו של דיג'ייז, מה עומד מאחורי ההחלטה?
"אנחנו יודעים שהאנשים שלנו מאוד אוהבים מוזיקה כזו ומאוד אוהבים פסטיבלים כמו טומורולנד, אז רצינו לתת להם את הכי טוב שאפשר בתחום הזה".
היה כנראה יותר זול להטיס את כל העובדים לאיזה פסטיבל אלקטרוני בחו"ל.
"רצינו להביא את הסיפור הזה לישראל וככה לעזור לכלכלה המקומית, לעזור להרבה ספקים, לתת מקום לדיג'ייז המקומיים לצד הבינלאומיים ולעלות את המודעות לישראל. מבחינתי זו גאווה גדולה. היו לנו ספקי תאורה מעוטף עזה, שלא עבדו תקופה ארוכה גם בגלל הקורונה וגם בגלל מבצע שומר החומות, ולכן היה חשוב לנו שזה יקרה בישראל. אפשר היה למצוא מקומות בחו"ל שפתוחים ולהטיס את העובדים, אבל זה היה לנו חשוב. היו גם אמנים שממש סירבו להגיע לישראל והיינו צריכים להתאמץ".
מלבד הרצון לפנק את העובדים בחברה, האירוע היה שיאו של קמפיין גיוס של החברה – ונראה שהוא השיג את מטרותיו. "אין לנו עוד נתונים מדויקים. לפני האירוע פרסמנו חידה טכנולוגית שאנשים היו צריכים לפתור – ולא מעט פתרו אותה. המטרה הייתה לגייס אנשים מהתחום, אבל גם לאפשר לאנשים מתחומים ומקומות שונים להגיע. אני יכולה להגיד שאנחנו לגמרי רואים עלייה משמעותית בקורות חיים שמגיעים אלינו ובהתעניינות".
על האירוע הענק של ראפיד שמותג כ"Join The Moment", התלוותה גם לא מעט ביקורת על הראוותנות והעלויות הגבוהות, שמצטרפים לביקורת הציבורית על תעשיית ההייטק כולה. "אני מכירה את הביקורת", עונה לביא כהן. "אני יכולה להבין אותה, אבל יחד עם זאת אנחנו יודעים שזה מנוע משמעותי למדינה ולכלכלה הישראלית. בסופו של דבר, אירוע כזה מספק מקומות עבודה וגם מייצר עבודה לספקים שונים כמו אנשי אירועים ואנשי הסעדה. אני יכולה להבין מאיפה הביקורת מגיעה, אבל אנחנו באמת עובדים קשה כל השנה – וחשוב לנו שהעובדים שלנו גם ייהנו".
איך מעלים את הרף אחרי אירוע כזה? מה מתוכנן הלאה?
"אנחנו כל הזמן מתכננים דברים לעובדים שלנו ולעשות עוד אירועים. אנחנו כן הולכים לעשות "Join The Moment 2.0". זה לא היה רק האירוע – אלא קמפיין שלם לחיזוק הקשר עם העובדים ושל גיוס עובדים. אין לנו עניין מיוחד לעלות את הרף, אבל אנחנו תמיד רוצים לתת לעובדים שלנו את הכי טוב".
ואם כל הסיפור עשה לכם חשק להיכנס להייטק, אבל אין לכם ידע בתכנות, לביא כהן מבהירה: "יש אצלנו בערך 30-40 אחוז משרות שהן לא בתחום הפיתוח - משרות תמיכה, כספים, אדמיניסטרציה, משאבי אנוש, שיווק ועוד. אנחנו חברה טכנולוגית, אבל אנחנו מגייסים המון אנשים מתחומים רבים ומוכנים לתת הזדמנות לאנשים ללא ניסיון ומכל הארץ".