יצירת תוכן בטיקטוק הפכה לעבודה – והיא יכולה להיות גם מאוד משתלמת. אתר MoneyTransfers.com בחן את כוכבי הטיק המרוויחים ביותר ב-2021 והשווה את הרווחים שלהם לאלו של כוכבי היוטיוב החזקים ביותר.
טיקטוק היא הרשת החברתית השלישית בגדולה בעולם, אחרי פייסבוק ואינסטגרם, עם למעלה ממיליארד משתמשים חודשיים פעילים. היא הושקה לאחר מיזוג בין שתי אפליקציות סיניות - מיוזיקלי ו-Douyin באוגוסט 2018.
איך להרוויח כסף מטיקטוק?
משפיעני טיקטוק מרוויחים כסף מהרשת במספר דרכים. קודם כל, יש את קרן היוצרים שטיקטוק השיקה ב-2021, שמשלמת ליוצרים על סמך מספר צפיות בסרטונים שלהם, האותנטיות של הצפיות, רמת המעורבות והאם התוכן תואם להנחיות הקהילה.
הדרך העיקרית שבה רוב המשפיענים מרוויחים כסף מטיקטוק, בדומה לאינסטגרם, היא באמצעות נותני חסות ושותפויות עם מותגים. לשם כך, משפיענים יציגו מוצר או שירות של מותג בסרטון שלהם בתמורה לתשלום.
כדי לתת לכם מושג על מחירים, טורי דאנלפ חשפה שעם 1.6 מיליון עוקבים בטיקטוק, היא גובה 12,000 דולר לסרטון.
@herfirst100k click + if you believe in pay transparency!! #contentcreators #salarynegotiation #moneytoks #manifestingtips #socialmediatips #igcaptions ♬ Rumors (feat. Cardi B) - Lizzo
איך אפשר להצליח בטיקטוק?
בשנת 2019 צ'ארלי ד'אמליו פרסמה באופן עקבי סרטוני ריקוד לשירים טרנדיים, שהובילו אותה במהירות לדף הנחשק "For You'" וכך היא החלה לצבור צפיות ועוקבים, כבשה את המקום הראשון באפליקציה וכיום נמצאת במקום השני במספר העוקבים, אחרי חאבי ליים.
בשנת 2022, התחרות בטיקטוק עזה. מי שמחפש הצלחה בטיקטוק יצטרך לפרסם באופן עקבי (לפחות פעם ביום, יותר אם אפשר), להיות בעל נישה שתגרום לאנשים לרצות לעקוב אחריו ולהישאר מעודכן בטרנדים. גם אז, הצלחה מידית אינה מובטחת בשום אופן.
@charlidamelio ♬ original sound - Lydia
כמה משלמת טיקטוק לכל צפייה?
הרשת השיקה את קרן היוצרים בתחילת 2021, והשקיעה בה מעל 200 מיליון דולר. משתמשי TikTok חייבים לגור בארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד או איטליה כדי להיות זכאים לקרן היוצרים. הם גם חייבים להיות מעל גיל 18, בעלי 10,000 עוקבים או יותר, ולפחות 100,000 צפיות אותנטיות בסרטון ב-30 הימים האחרונים.
טיקטוק לא מפרסמת בדיוק כמה כסף משלמת קרן היוצרים שלה, אבל ההערכה היא שהיא משלמת ליוצרים בין 2 ל-4 סנט לכל 1,000 צפיות - כלומר כוכבים מובילים כמו צ'רלי ד'אמליו, שלטיקטוק הנצפים ביותר יש למעלה מ-110 מיליון צפיות, יכול להרוויח עד $4,40 דולר עבור סרטון אחד בלבד.
איפה מרוויחים יותר - ביוטיוב או בטיקטוק?
חמשת משפיעני טיקטוק המרוויחים ביותר הם צ'ארלי ד'אמליו (17.5 מיליון דולר ב-2021), דיקסי ד'מאליו (10 מיליון דולר ב-2021), אדיסון ריי (8.5 מיליון דולר), במקום הרביעי נמצאים בלה פורץ' (5 מיליון דולר) וג'וש ריצ'רדס (5 מיליון דולר). כולם מתחת לגיל 25, וכולן נשים חוץ מריצרדס.
אם נסתכל על רשימת המרוויחים הגדולים ביותר ביוטיוב, המספרים גבוהים הרבה יותר. במקום הראשון נמצא מר ביסט (Mr. Beast), פילנתרופ ובעל רשת מסעדות "MrBeast Burger", עם 54 מיליון דולר בשנת 2021. במקום השני המתאגרף ג'ייק פול עם 45 מיליון דולר, במקום השלישי הגיימר האמריקאי מארקיפלייר (Markiplier) עם 38 מיליון דולר, במקום הרביעי הצמד רט אנד לינק, במקום החמישי היוטיובר והגיימר Unspeakable, שמתעסק במיינקראפט. במקום השישי נמצא את האישה הראשונה ברשימה, נסטיה עם 28 מיליון דולר, בת השמונה שהיגרה מרוסיה לארה"ב עם הוריה.
למרות שהיוצרים הבולטים ביוטיוב, רשת חברתית בת 17 שנה, מרוויחים הרבה יותר מכוכבי הטיקטוק, יש לקחת בחשבון את העובדה שטיקטוק חדשה הרבה יותר. לפי חישוב שנערך על ידי MoneyTransfers.com, אם צ'ארלי ד'אמליו הייתה פעילה בטיקטוק 10 שנים, אז היא הייתה מרוויחה כמו מר ביסט, ואפילו יותר ממנו – 58.3 מיליון דולר בשנה אחת.
בשביעייה הראשונה של כוכבי טיקטוק המרוויחים ביותר יש גבר אחד, ואילו בשביעייה הראשונה של כוכביו יוטיוב המרוויחים ביותר יש אישה אחת (ילדה).
בנוסף, הנתונים הדמוגרפיים מראים כי 46% ממשתמשי יוטיוב הן נשים, בעוד ש-53% הם גברים. גברים שולטים גם בפלטפורמות אחרות של מדיה חברתית; 56.6% ממשתמשי פייסבוק, 56.4% ממשתמשי טוויטר ו-50.7% ממשתמשי אינסטגרם הם גברים.
טיקטוק היא אחת מפלטפורמות המדיה החברתיות הגדולות היחידות שיש בה יותר נשים מגברים - 57% ממשתמשי טיקטוק הן נשים, בעוד שרק 43% הם גברים. האם ייתכן שיש מקום ברשת שבו נשים יכולות לשלוט, הן במספר המשתמשים והן ברווחים?