מסיבת העיתונאים של גוגל אמש (ד'), שפתחה את כנס המפתחים השנתי שלה ונמשכה למעלה משלוש שעות וחצי, הייתה מתישה אבל מרתקת. אחרי הרבה מאוד הכרזות חשובות, את חצי השעה האחרונה הקדישו בכנס למייסד ומנכ"ל גוגל, לארי פייג', שעשה צעד די מפתיע בנוף של חברות הענק בעמק הסיליקון, והזמין את הקהל לשאול אותו שאלות. זאת למרות היותו חולה וצרוד.
פייג' ענה בחופשיות, מתוך אמונה שלמה וסחף את הקהל בראיית העולם האוטופית המופלאה שלו. הוא דיבר על המכוניות של גוגל ועל כיצד חברות צריכות לחשוב מחוץ לתחום הנוחות שלהן, הוא דיבר על התוכנית של גוגל לשילוב נשים בהייטק ואפילו התבדח עם העיתונאי הוותיק רוברט סקובל שפירסם את התמונה המפורסמת במקלחת עם משקפי הגלאס.
לא להשוות את גוגל לחברות אחרות
אחד הדברים המעניינים שאמר פייג' אתמול היה משפט אחד קטן: "אני רואה תמיד כתבות על איך חברה אחת עושה צעד שהוא נגד חברה אחרת. זה כל כך משעמם". פייג' כיוון אלינו, כתבי הטכנולוגיה, שלא יכולים שלא להשוות כל צעד של גוגל לצעדים של חברות אחרות. האם גוגל נכנסת בפייסבוק? האם גוגל משיבה לאפל? ומה יש לגוגל להגיד למיקרוסופט?
כן, אנחנו עיתונאי הטכנולוגיה אוהבים להשוות וליצור דרמה, אבל פייג', שעומד בראש חברה שעם ההכרזות שלה אתמול, חיסלה או לפחות ניסתה לחסל בערך עשרה מוצרים מתחרים, ביניהם למשל שירות מוזיקה חדש בענן, שדומה מידי לספוטיפיי שקיים כבר שנים. גוגל גם חשפה שינוי קיצוני שעבר על הרשת החברתית שלה, גוגל פלוס, עם לא מעט אלמנטים של פייסבוק.
גוגל קוראת את ההודעות שלכם וצופה בתמונות שלכם
חלק מהדברים שהציגו אתמול בגוגל נראו כאילו הם לקוחים מספרי מדע בדיוני. לפעמים זה היה מרהיב, לפעמים מטריד. תחשבו רק על המשתמש הפשוט שמחליט להפוך את גוגל פלוס לעמוד שבו הוא יחלוק את החיים שלו. מעכשיו גוגל קוראת כל הודעה, מנתחת כל תמונה ואפילו משפרת אוטומטית תמונות על מנת להפוך אתכם ליפים ונכונים יותר. שירות התמונות של גוגל כל כך מפחיד, שגוגל כבר בוחרת בשביל המשתמש אילו תמונות הכי כדאי לו לשתף על העמוד מתוך האלבום שהוא העלה. אחד הפרמטרים שיגרמו לתמונה להיות משותפת אוטומטית הוא מנגנון שמזהה חיוכים בתמונה. כן, גוגל רוצה שתחייכו ותהיו יפים כמה שיותר על קיר הגוגל פלוס שלכם.
סרטון הדגמה המציג אפשרויות חדשות של עריכת התמונות:
הנאיביות הייצוגית של פייג' במסיבת העיתונאים מתחברת פה יופי. פייג' רוצה להפוך את העולם למקום טוב יותר. זו שאיפה אמיתית וכנה שלו. אבל מהו העולם של פייג' שכל כך טוב בו? עולם שבו גוגל יודעת לסנן את הרע ולהשאיר את הטוב. בגוגל החליטו בשבילנו שכשאנחנו מחייכים, אנחנו רוצים לשתף את זה. יכול להיות שהם צודקים. בגוגל גם יודעים שאנחנו נרצה שהתוכנה שלהם תעלים את הפצעים, הקמטים והסימנים הלא נעימים שיש לנו על הפנים, הם כנראה צודקים, אבל העולם של גוגל מרגיש מעט פולשני מדי, אנחנו לא בהכרח רוצים שאלתגוריתמים ומכונות יחליטו עבורנו.
סרטון המציג את המפות החדשות:
הדבר הכי מרשים שהציגה גוגל היא תוכנת המפות החדשה שלה. מדובר בתוכנה המורכבת והמתקדמת ביותר שנכתבה עבור דפדפן. עוד סימן לכך שגוגל משקיעה משאבים אדירים כדי להפוך את האינטרנט והדפדפן לכלי העיקרי שדרכו אנשים יעבדו - לא עוד אפליקציות מותקנות. תוכנת המפות החדשה של גוגל היא דבר שצריך לראות כדאי להאמין - היא יפהפייה, עם תצוגה תלת ממדית של ערים ומקומות שיגרמו לכם להרגיש כמו אלוהים.
אתם אפילו יכולים לקפוץ בלחיצת כפתור אל תוך מבנים ואם אתם ממש רוצים, תוכלו לצאת אל מחוץ לכדור הארץ. בגוגל מבטיחים שהעננים שתראו על פני הכדור מסונכרנים ושהכוכבים סביב כדור הארץ נמצאים במקומם המדויק. מבחינת גוגל, כל התמונות שלכם, כל המידע שלכם, הכל, נמצא במקום הנכון והמדויק. והמקום הזה הוא על השרתים שלה. ותזכרו - אם אתם רוצים שהתמונה תשותף יותר, מומלץ לחייך.
צפו במסיבת העיתונאים המלאה של גוגל מאמש: