אם אתם חושבים שהפרסומות שאתם רואים בערוצי הטלוויזיה המסחריים בישראל לא איכותיות במיוחד - עוד לא ראיתם כלום. ביומיים האחרונים למדה סמסונג מה קורה כאשר פרסומת שצולמה עבור קהל יעד מסוים מאוד, מגיעה לקהל הרחב.
בשבוע שעבר עלה לערוץ היוטיוב של החברה סרטון קידום לסדרת כונני ה-SSD שלה למחשבים. כוננים מסוג זה מבוססים על טכנולוגיית פלאש, המוכרת מכרטיסי הזיכרון למכשירים ניידים כגון סמארטפונים וטאבלטים, ובניגוד לכוננים הקשיחים הרגילים הנמצאים ברוב המחשבים אינם כוללים חלקים נעים, כך שהם עמידים יותר וצורכים פחות אנרגיה.
לטענת סמסונג, הכוננים שלה גם מציעים מהירות עבודה גבוהה בהרבה משל הכוננים המסורתיים והתקנה כל כך קלה שאפילו נשים יכולות לעשות זאת.
אך הפרסומת לא הסתפקה בטענה כאילו נשים באופן כללי אינן מסוגלות לשלוט כראוי במחשבים או לתקנם. האישה בפרסומת צולמה על סט דמוי מטבח, דיברה על הילדים והמשפחה והסתכלה על המברג שקיבלה כדי להתקין את הכונן במחשב במבט מבולבל, בעוד שני הגברים צולמו בסביבה משרדית וידעו מייד מהו החפץ שנמסר להם ואיך מתקינים אותו. ואם לא די בזה, המשחק בסרטון בן 3 הדקות היה כה מוגזם עד שהוא זכה ברדיט לכותרת "הפרסומת עם השחקנים, ככל הנראה, הכי גרועים בעולם" - ובצדק. שלושת השחקנים בסרטון מדברים לאט, באופן מאוד לא טבעי, תוך תנועות ידיים ופנים קיצוניות.
"כמה חבל שהאיש הצעיר הזה חטף שבץ באמצע הצילומים"
הסרטון הוביל לתגובות סוערות ברשת, החל מהאשמות בסקסיזם ושנאת נשים ועד לעג על כישרונם של השחקנים. גולשת אחת כתבה בציניות: "אני אישה ואמא, אז כמו שאתם יכולים לדמיין אני לא יודעת חצי דבר על מחשבים. פשוט ביקשתי מהבעל שלי לפתוח את המחשב על אתר המתכונים שלי בכל בוקר לפני שהוא הולך לעבודה". גולש אחר העלה תמונה של אחת מהבעות הפנים המוגזמות וכתב "כמה חבל שהאיש הצעיר הזה חטף שבץ באמצע הצילומים". תגובה נוספת שאלה האם ניקולס קייג' היה המורה למשחק של המשתתפים בסרטון.
בעקבות התגובות כתב דמיאן, השחקן המגלם את איש העסקים, הסבר לפיו המשחק המוגזם והדיבור האיטי הם חלק בלתי נפרד מצילומים מסוג זה בקוריאה. לדבריו, שאישרו השערות שהועלו עוד קודם לכן על ידי מספר גולשים, הקוריאנים תופסים משחק מוגזם כדרך להביע מסר, והדיבור האיטי מטרתו לאפשר דיבוב של הקטעים לקוריאנית מאוחר יותר.
אך סמסונג לא אהבה את גילוי הלב של השחקן, ותוך זמן קצר קיבלה הסוכנות שלו איום בתביעה נגדה ונגדו אם לא יסיר דמיאן את תגובותיו בנושא. הקנדי המתגורר בסיאול ומתפרנס ממשחק נאלץ להסיר את הטקסט, אך גולשים אחרים דאגו להעלות אותו מחדש, ולהוסיף שככל שסמסונג נלחמת בלעג לפרסומת, הפרסומת רק מקבלת תפוצה גדולה יותר.
לבסוף, סמסונג הסירה גם את הפרסומת מהערוץ שלה ביוטיוב, אך היא הועלתה מחדש על ידי גולשים שהספיקו לשמור אותה.