תמונה אחת ברשת, זה כל מה שאלכס היה צריך כדי שחייו ישתנו לנצח. בסוף השבוע האחרון העלתה הגולשת @auscalum לטוויטר תמונה של יפיוף צעיר כבן 16, העונה לשם אלכס ועובד כקופאי בחנות "טרגט" בטקסס, בצירוף הכיתוב "YOOOOO". תוך זמן קצר הטוויטר געש ורעש. בכל מה שקשור לטינאייג'ריות נלהבות, מהירות התגובה שלהן עצומה. גולשים רבים החלו לשתף את תמונתו של העלם הצעיר, שמזכיר במראהו את ג'סטין ביבר בימים שעוד היה ילד טוב קנדה.
ולא רק שהגולשים שיתפו - הם גם הניעו את האחרים לשתף עוד ועוד. תמונתו של אלכס הועלתה בצד כיתובים מסוג: "שתפו את התמונה תוך 7 שניות, או שלא תזכו לפגוש את אלכס", "מחר לובשים אדום עבור אלכס מטרגט" (כצבע מדי העבודה ברשת). אנשים החלו להעלות חיקויים של אלכס ל-Vine ותמונות של נערים צעירים מרשתות אחרות כמו סטארבקס וטי-מובייל כספין-אוף לאלכס. תוך 12 שעות, הרשת הפכה את אלכס האלמוני למם שאי אפשר לעצור.
אלכס התעורר למציאות אחרת. הוא החל להעלות לטוויטר ציוצים מבולבלים: "אני מפורסם עכשיו?", "כנראה שאני צריך לשנות את מספר הטלפון שלי". וכן, עכשיו הוא מפורסם. כעבור יומיים הופיע אלכס בתכניתה של אלן דג'נרס, וכשנשאל מה הייתה תגובתו הראשונה לכל העניין, השיב כי היה בטוח שמדובר בזיוף, אבל תוך זמן קצר הבין שהפך להיות מגה סטאר, כשמספר העוקבים שלו בטוויטר קפץ מ -144 ל-653,000 ביומיים. סביר להניח שבזמן שאתם קוראים את הכתבה, המספרים עדיין ממשיכים לעלות. אלכס הודה בפני אלן כי קיבל כבר מספר הצעות נישואין וכל העניין הזה מרגיש לו קצת יותר מדי.
סיפור אמיתי או מהלך שיווק גאוני של טרגט?
החשדות סביב המהלך עלו כבר בהתחלה, כשהרוב היו בטוחים שמדובר בקמפיין גאוני של טרגט. כמה ימים לאחר פרסום התמונה, חברת שיווק דיגיטלי בשם Breakr יצאה בהודעה לעיתונות ולקחה קרדיט על המהלך. מנכ"ל החברה הודה שהם לא חשבו שהבאזז יהיה כה מסיבי, אבל הוא הבין מהר מאוד שלמעריצות טינאייג'ריות יש כוח עצום ברשת. ברגע שראו את הפרצוף היפה של אלכס, הן הפיצו את הבשורה וסחפו את הגולשים אחריהן.
למרות שחברת השיווק הדיגיטלי נטלה אחריות על התמונה, אלכס הכחיש בציוצים שהעלה לטוויטר כל קשר אליה, והסביר שמסתבר שיש חברה שמנסה לקחת קרדיט על תמונתו שצולמה, ושהוא ומשפחתו מעולם לא שמעו על החברה הזו. בנוסף, צייץ שהוא מעולם לא ידע שמישהו צילם והעלה את תמונתו לטוויטר עד שהבוס שלו בטרגט הראה לו.
בעקבות ההכחשות של אלכס נראה היה שמנכ"ל חברת Breakr נסוג לפתע מהחלק שלהם בעסק, וצמצם זאת לכך שהחברה יצרה את ההאשטאג #alexfromtarget. דובר חברת טרגט הכחיש גם הוא את מעורבותה של חברת טרגט ביצירת הבאזז ובהפצת תמונתו של אלכס ברשת, וכמובן הדגיש את העובדה כי אין לטרגט כל קשר עם חברת Breakr שמנסה לקחת קרדיט בעניין.
יש שמאמינים שהופעל כאן מנוע שיווקי חם של החברה, אחרים נוטים להיצמד לגרסה הנאיבית של החיים, שבה יד המקרה יכולה לגלגל את חייך למקום שלא חשבת שתוכל להגיע אליו. מישהו אמר חלום אמריקאי? האם באמת משנה מהי האמת המזוקקת כאן, והאם בכלל ניתן היום לחשוף אותה? מה שבטוח הוא שלרשתות חברתיות יש כוח עצום להרים אדם ולשלוף אותו מאלמוניותו המנומנמת לסחרור סלבריטאי, ולעשות זאת בקליק אחד מהיר, ובאותה מהירות גם לשכוח אותו. השאלה שנותרה היא, מיהו אלכס הבא?
THE PAST TWO DAYS HAVE BEEN SO LIFE CHANGING, I LOVE YOU ALL #AlexFromTarget https://t.co/uLjoBJICmn
— Alex Lee (@acl167) November 4, 2014