מזל טוב ל-PSY הקוריאני שלהיט הגנגנם סטייל שלו הפך בסוף השבוע לקליפ הכי נצפה ביוטיוב, כשהוא משאיר את ה"בייבי" של ג'סטין ביבר הרחק מאחור.

לכבוד הניצחון המופתי וכדי שתדעו מי חולק איתו את התהילה, הנה כל עשרת הסרטונים הכי נצפים ביוטיוב, מהנצפה ביותר ועד להכי פחות. וגם בונוס: עוד שלושה קליפים ישראלים שזכו למיליוני צפיות.

מקום 1 - הגנגנם סטייל של PSY הקוריאני (816 מיליון צפיות, נכון לרגע זה).

 

 

 

מקום 2 - ה"בייבי" של ג'סטין ביבר. השיר השני הכי נצפה והראשון הכי שנוא ביוטיוב (804 מיליון צפיות).

 

 

מקום 3 - ג'ניפר לופז עם פיטבול שרים "על הריצפה". שיר דאנס מקפיץ עם נעימה של למבדה, וגם ג'ניפר לופז סקסית בקליפ (624 מיליון צפיות).

 

 

מקום 4  - אמינם וריהאנה עם "Love The Way You Lie", אהבה, סקס, אלימות ומייגן פוקס. לא מפתיע שהקליפ הזה הגיע למקום כה גבוה (517 מיליון צפיות).

 

 

מקום 5  -  LMFAO עם להיט האיצטדיונים הגדול שלהם (503 מיליון צפיות).

 

מקום 6 - Waka Waka, שיר המונדיאל של שאקירה משנת 2010 (501 מיליון צפיות). 

 

 

מקום 7 - ליידי גאגא ו"הרומן הרע" שלה (497 מיליון צפיות).

 

 

מקום 8  - צ'ארלי נשך לי את האצבע (497 מיליון צפיות)

סוף סוף סרטון שהוא לא שיר. הסרטון תחת השם Charlie bit my finger - again היה עד 2009 להיט היוטיוב הגדול בכל הזמנים. אף אחד לא הבין למה. זה סרטון על ילד שנשכו לו את האצבע והוא בוכה על זה. זה בערך מה שיש שם. שילוב של ילדים, צחוק, בכי, אצבעות, שיניים ומבטא בריטי. ואולי זה כל מה שצריך. 

 

מקום 9 - המקרנה של ימינו. מישהו בכלל זוכר? אבל Ai Se Eu Te Pego ("נוסה נוסה") של  מיכאל טלו היה להיט ענק לפני כמה חודשים.

 

 

מקום 10  - להיט המסיבות של דון עומר (406 מיליון צפיות).

 

 

ומה עם הישראלים? 

אמנם הסרטונים הישראלים הפופולרים לא מגיעים למאות מיליוני צפיות, אבל יש לפחות שלושה שהצליחו לנצח את הדמוגרפיה וזכו לכמה מיליונים טובים.

המקום הראשון הוא ה"זנגה זנגה" של נוי אלוש. הלהיט המפתיע שהפך את הרמיקסר הישראלי למלך יוטיוב, קיבל כמעט חמישה מיליון צפיות וסוקר בהרחבה ברחבי העולם.

 

אבל זה כלום לעומת מה שמיטל מייזל השיגה. ב-2005 היא העלתה לרשת קליפ בוא היא וחברתה הטובה שרות להן בחדרן את היי של הפיקסיז. שתי הבנות הצעירות מרמלה הגיעו למקום ה-18 ברשימת הקליפים הכי נצפים ביוטיוב באותם ימים. גם היום אם במצב טוב עם 33 מיליון צפיות לקליפ שלהן. זה היה גם הרגע שפתח צוהר לישראלים רבים שהבינו את הפוטנציאל העצום של המדיום. ולמי שרוצה להבין מה היה שם מומלץ לקרוא את הניתוח הקולנועי לקליפ של יאיר רוה.

 

ולסיום חייבים להזכיר את הפרויקט של קוטימן, שכולו מוקדש לסרטוני יוטיוב עלומים, שהביא מיליונים לצפות בשירים שלו ברחבי העולם. והפרויקט הזה מרגיש טרי ומרגש גם היום.