בשבוע שעבר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג הציג את הטיימליין החדש של הרשת החברתית עם הסבר מפורט שבמרכזו עמד הרעיון שהשירות פשוט מספר את 'סיפור החיים שלנו'.
באופן טבעי, גולשים רבים לא היו מרוצים מהשינוי ואז הגיע הסרטון הבא בכיכובו של איש הפרסום הכי תותח בעולם, דון דרייפר ממד מן, בגילומו של ג'ון האם.
מדובר בקטע מפרק סיום העונה הראשונה של הסדרה המצליחה, בה דרייפר הגה קונספט של פרסומת למקרן השקופיות של קודאק והציג אותו לנציגי החברה.
נראה שהטיימליין של צוקרברג קצת העתיק את הרעיון, צפו: (לא מצליחים? צפו כאן)
בתיאור הסרטון שבינתיים הפך ללהיט ברשת, היוצר שלו אריק לייסט, כתב איך הגיע לרעיון ומה עומד מאחוריו: "מי ידע שהטיימליין החדש של פייסבוק נולד לראשונה על ידי ה'מד מנים' (אנשי הפרסום) של שנת 1960?
ועכשיו ברצינות, האלמנטים החשובים והמשכנעים ביותר בטיימליין של פייסבוק, הם אותם אלמנטים שהפכו את מקרן השקופיות של קודאק לפופולרי כל כך, זאת על ידי הפיכת הזיכרונות לפעילות חברתית. צפייה בתמונות ישנות תמיד היתה פעילות חברתית אהובה ועכשיו פייסבוק הביאו אותה גם לרשת".
>> אותנו הוא שיכנע, מה איתכם? לייק אם כן