סקר חדש גילה: 23 אחוזים ממשתמשי אינסטגרם שנוהגים לשים פילטרים נבהלים מתמונות שלהם שלא עברו ריטוש או עריכה.
הסקר של חברת הקוסמטיקה Uvence, שעליו ענו 2,069 נשאלים, התמקד בהשפעות של שימוש בפילטרים על הביטחון העצמי. כך, 20 אחוז מהמשתמשים לא מפרסמים תמונות לפני שריטשו אותן עם פילטר, ו-37 אחוז מעדיפים את הפנים המשופצות על פניהם האמיתיות. בנוסף, 38 אחוזים מהנשאלים חשפו כי הם משתמשים בפילטרים לעתים תכופות כדי לשפר את טקסטורת עור הפנים שלהם ו-30 אחוז מהנשאלים הודו שהשימוש בפילטרים הוביל לפגיעה בערך העצמי שלהם.
"מאז תחילת המגפה מנתחים פלסטיים ואנשי מקצוע בתחום ביוטי הבחינו בזינוק בביקוש לטיפולים", אמר ד"ר אוליבייה אמאר. "העלייה בביקוש נצפתה גם בקרב אנשים שכבר עברו טיפולים, וגם בקרב כאלה שלא עשו זאת מעולם".
לא מדובר בתוצאות מפתיעות במיוחד. מחקרים קודמים כבר הוכיחו שהשימוש ברשתות החברתיות עלול להוביל לירידה בביטחון העצמי – וישנם כאלה שמתמקדים באינסטגרם באופן ספציפי. בשנת 2017 ערכה המועצה המלכותית לבריאות ציבורית בבריטניה סקר בקרב בני 14 עד 24, בו עלה כי השימוש באינסטגרם מעורר רמות גבוהות יותר של חרדה, בדידות ובעיות דימוי בגוף ביחס לרשתות שהיו פופולריות אז.
ואכן, נראה שבשנה האחרונה עולה המודעות לנזקים הנפשיים שעלולים להיגרם משימוש יתר ברשתות. בתחילת חודש יולי אף עלתה בנורבגיה הצעת חוק מהפכנית, שבמסגרתה משפיעניות ומשפיענים ייענשו אם לא יפרסמו בגלוי שערכו את תמונותיהם. החוק יחול על כל הרשתות החברתיות הפופולריות, כשהעונשים ינועו בין קנס כספי לבין עונש מאסר במקרים חמורים במיוחד.