השבוע בקעה לעולם סלבריטאית חדשה, שהשתלטה לחלוטין על פיד האינסטגרם - ביצה. לא ברור מי האדם המיסתורי שעומד מאחורי חשבון האינסטגרם world_record_egg, מכיוון שבראיונות מייל עם העיתונות הבריטית הוא, או היא, רק הסכימו לומר שהם גרים בלונדון, שלביצה קוראים יוג׳ין והיא הגיעה מתרנגולת בשם הנרייטה, כשבחלק מהראיונות הדמות המיסתורית מזדהה כהנרייטה עצמה, ובאחרים לא.
עם זאת, צלם הביצה כן נחשף. קוראים לו סרגיי פלטנוב, ובין שאר הדברים שהוא עושה, הוא מצלם אוכל (וביצים במצבים שונים( ומוכר את התמונות שלו למאגר שאטרסטוק שמשמש עיתונאים, פרסומאים ומעצבים סביב העולם.
"ביצה היא רק ביצה", כתב פלטנוב ל-insider ואמר שצילם אותה בשביל הכיף. אלא שבתוך שבועיים "ביצה מבודדת על רקע לבן", תמונה מספר 289740539 בשאטרסטוק, הפכה לתמונה האהובה בעולם עם 47,756,361 לייקים באינסטגרם נכון לרגע השלמת שורות אלה.
לשבור את קיילי
ב-4 בינואר, אותה דמות נתקלה בכתבה על הפוסטים שקיבלו הכי הרבה לייקים באינסטגרם במהלך שנת 2018, והחליטה לעשות מעשה - לשבור את השיא של קיילי ג׳נר, שקיבלה יותר מ-18 מיליון לייקים על תמונה של היד של סטורמי, התינוקת שלה, מחזיקה את האצבע שלה.
זו לא הייתה רק התמונה עם הכי הרבה לייקים ב-2018, אלא בכל הזמנים, ויש בזה משהו שמחמם את הלב - מכל התמונות הרבות שהקרדשיאן-ג׳נרס וסלבס ברמת הפרסום שלהן מפרסמים באינסטגרם, דווקא התמונה הזאת, שמציגה רגע אנושי נפוץ שחוצה מעמדות סוציו-אקונומיים, היא זו שנגעה בהכי הרבה אנשים. אין מה לעשות, יצירת חיים חדשים זה דבר די מדהים.
אבל באינטרנט, איפה שהסרקזם והציניות הם השליטים, תמונה מרגשת לא יכולה באמת להיות המלכה לאורך זמן. בתוך עשרה ימים בלבד, התמונה של הביצה קיבלה 25 מיליון לייקים, והיא תעבור בימים הקרובים את ה-50 מיליון. עם כל הכבוד לתמונה של קיילי וסטורמי, אם אי אפשר לעשות ממנה בדיחות וממים, היא לא מעניינת לאורך זמן.
ואכן, הביצה זכתה לשלל מחוות, כולל מקיילי עצמה, שבאופן די צפוי לקחה את כל הסיפור הזה בקלילות. יש לה כמעט מיליארד דולר בבנק, היא יכולה לחיות בלי השיא האינסטגרמי הזה. קיילי העלתה סרטון ישן שלה שוברת ביצה על אספלט לוהט, וקיבלה על הפוסט הזה 4 מיליון לייקים.
למרות שכל הסיפור נשמע כמו שטות מוחלטת, בראיון למגזין האינדפנדנט, הדמות מאחורי הביצה מסבירה שהיו לה גם כוונות ביקורתיות: ״חשבתי שיהיה מעניין לשבור את השיא הזה עם משהו בסיסי ככל האפשר, מה שגרם לי לבחור בביצה. זו גם ביקורת סמויה על תרבות הסלבס ועל כמה היא עדינה ונסדקת בקלות".
"אבל בעיקר חשבתי שזה יהיה מצחיק אם פוסט פשוט כמו ביצה יגנוב את הכתר״. אגב, אם תהיתם מה הוביל למצב המשועמם של אותה הדמות - היא השתתפה במה שנקרא ״ינואר היבש״, טרנד בריטי שכולל ויתור על אלכוהול בחודש הראשון של השנה האזרחית. כן, זה מה שקורה לבריטים אחרי שהם לא שותים ארבעה ימים.
הביצה, כבודה במקומה מונח כשיאנית אינסטגרם, אבל זו לא הפעם הראשונה שבדיחה אינטרנטית שטחית למראה הצליחה להלהיט את הקהל, וגם הז׳אנר הספציפי הזה, של תחרות וירטואלית בין מאכל לסלב, הוא לא חדש. הנה רק כמה מההטרלות האלה, כי אם ננסה לכלול את כולן נצא מהמשרד ב-2020.
טבעת בצל vs ג׳סטין ביבר
בתחילת 2010 הוקם עמוד פייסבוק (שכבר נמחק מאז), עם מטרה אחת ברורה - להשיג עבור טבעת בצל יותר עוקבים מעמוד הפייסבוק הרשמי של ג׳סטין ביבר. הם הצליחו.
מלפפון חמוץ vs ניקלבק
להקת ניקלבק היא נושא בוער ואהוב על האמריקאים - מצד אחד היא מצליחה ופופולרית, או לפחות הייתה בימי השיא שלה, ומצד שני יש לה כמות אפילו יותר גדולה של שונאים, שחושבים שהמוזיקה שלה היא סיבה מספיק לגיטימית לאבד את השמיעה. מעט אחרי שהוקם העמוד של טבעת הבצל, נפתח עמוד בשם ״האם המלפפון החמוץ הזה יכול להשיג יותר עוקבים מניקלבק?״.
גם כאן, מדובר היה בהצלחה מסחררת, ולמרות שמקימת העמוד אמרה שדווקא אין להם בעיה עם הלהקה, העמוד הציף את כל השונאים שלה. צ׳אד קרוגר, הסולן של ניקלבק, שלח לה הודעה פרטית וכתב בה: ״העמוד שלך יוסר עוד שבועיים״, מה שמרמז שהוא ככל הנראה פנה לפייסבוק בעצמו, או דרך נציגים שלו, כדי להסיר את העמוד.
סלט תפוחי אדמה במימון המונים
בשנת 2014, מפתח אפליקציות בשם זק בראון החליט לבדוק אם הקהל הרחב יתמוך בבדיחה הפרטית שלו, והקים עמוד קיקסטארטר לגיוס כסף עבור סלט תפוחי אדמה
ואם כבר קיילי ג׳נר ומימון המונים
אחרי שקיילי הופיעה על שער פורבס ונודע לנו שהשווי שלה הוא 900 מיליון דולר, הקומיקאי ג׳וש אוסטרובסקי, שמוכר בתור היהודי השמן, הקים קמפיין מימון המונים שקורא לקהל לעזור לקיילי להפוך למיליארדרית, וביקש לגייס עבורה 100 אלף דולר. מכיוון שמדובר היה בבדיחה בלבד, והעוקבים ידעו שהכסף לא באמת יצא מכיסם, הקמפיין הצליח לגייס כחצי מיליון דולר, לפני שהוסר.
משקפיים או יצירת אמנות?
אין מטרה קלה יותר מחובבי האמנות, שמוכנים להסתכל על כל עצם דומם כעל יצירה, אם הוא מוצג להם בקונטקסט הנכון. ולראיה המשתנה של מרסל דושאן. ב-2016, צייצן בשם טי ג׳יי החליט להטריל מבקרים בגלריה לאמנות, והציב זוג משקפי ראייה על הרצפה, כדי לראות מה יקרה. אחרי שמבקרים רבים ניגשו להביט במשקפיים, בחנו אותם וצילמו אותם, הוא החליט להמשיך עם כובע מצחיה ופח אשפה. זה עבד.
Someone Put Glasses On Museum Floor And Visitors Thought It Was Art (6 Pics): https://t.co/KwPAAVynbB #artgallery pic.twitter.com/sbiNp1I2d0
— Bored Panda (@boredpanda) May 26, 2016
המסיבה שיצאה משליטה
נערה בת 16 מהולנד בסך הכל תכננה לקיים מסיבת יום הולדת קטנה בסוף 2012, אבל לאחר שלא הגדירה אותה כפרטית בפייסבוק, קבוצה בשם Project Clean-X נכנסה לתמונה, והפכה אותה לרייב שגרר אחריו עשרות פצועים ונעצרים. הקבוצה שמה לעצמה למטרה לנסות לשחזר את הטירוף של הסרט פרויקט X, בו שלושה תיכוניסטים מארגנים מסיבה שיוצאת משליטה. הם הצליחו, וכ-3000 אנשים הגיעו למסיבה, שמהר מאוד הפכה למהומה וחייבה את התערבות המשטרה.
שום דבר לא מניע אנשים כמו כסף
ב-2017, הציוץ של קרטר ווילקינסון בו הוא מבקש מהעוקבים בטוויטר שיעזרו לו להשיג נאגטס בחינם מרשת המזון המהיר וונדיס, הפך למרוטווט ביותר בכל הזמנים. וונדיס כתבו לו שכדי לקבל שנה חינם של נאגטס הוא צריך 18 מיליון ציוצים מחדש, אבל הוא השיג רק מעט מעל 3.5 מיליון. החודש הצליח לעקוף אותו המיליארדר היפני יוסאקו מזאיה, על ידי כך שהבטיח שמבין המצייצים מחדש, אחד יזכה בסכום של 100 מיליון ין, כ-923 אלף דולר. עד כה, הוא צויץ מחדש מעל 5 מיליון פעמים.