בכל אירוע עולמי נשברים שוב שיאי השימוש במדיה החברתית, אבל במקרה של אולימפיאדת לונדון 2012, ייתכן שאפשר להכריז על האירוע כאולימפיאדת הטוויטר. העובדה ששירות המיקרובלוגינג חצה את קו ה-500 מיליון משתמשים, הזניק את מספר הציוצים בקשר למשחקים, כאשר ברקע גם 900 מיליון משתמשי פייסבוק נתנו את חלקם.
העובדה שיש יותר משתמשים, יותר מודעות ויותר מעורבות, נותנת את סימניה מתחילתהאולימפיאדה. הגולשים מדברים על הספורטאים, על התחרויות ועל כל מה שקורה מסביב. בניגוד לאירועי ספורט אחרים שזוכים לרוב גברי שמאזכר אותם ברשתות החברתיות, 59% מהצופים האמריקניים שכותבים ומצייצים על האולימפיאדה הן נשים. בדרך כלל הדיבור סביב אירועי ספורט הוא לרוב גברי ועומד על 70%. כך עולה מנתוני חברת המחקר החברתי Trendrr.
כולן מדברות על ראיין לוכטה
עוד עולה מהנתונים כי התחרות הצמודה בבריכה האולימפית בין מייקל פלפס לראיין לוכטה הביאה לשניהם מדליות רבות, אבל בטוויטר פלפס עשה יותר גלים והוא מייצר 28% יותר באזז ושיחות מאשר לוכטה:
לוכטה יכול להתנחם בסקס אפיל שלו שהביא לכך ש-72% מהציוצים לגביו היו של נשים. אבל אם שמים בצד את פלפס ולוכטה, הספורטאי הכי מדובר בפייסבוק בלונדון 2012, על-פי נתוני חברת השיווק החברתי AlchemySocial, בכלל לא מתחרה בה. על-פי החברה, כ-700 אלף גולשים ביצעו אינטראקציה כלשהי בעמוד הפייסבוק על דיוויד בקהאם, שהשתתף בטקס הפתיחה של האולימפיאדה ומשמש כשגריר של הספונסרית הראשית סמסונג.
אחר כך ברשימה נמצא כדורסלן ארה"ב, קובי בראינט, עם כ-600 אלף אינטראקציות בעמוד הרשמי ולברון ג'יימס עם כ-500 אלף. במקום הרביעי נמצא יוסיין בולט עם כ-400 אלף גולשים שכתבו סטטוס או ביצעו פעילות כלשהי בעמוד שלו.