שתי הרשתות החברתיות מבית פייסבוק הן האכזריות ביותר כלפי הדור הצעיר, כאשר דווקא הרשת בה הם פעילים יותר היא המסוכנת ביותר - כך מסיק הארגון הבריטי Ditch the Label ("די עם התווית") מתוצאות הסקר השנתי שערך בקרב צעירים בבריטניה.
בסקר של הארגון השתתפו יותר מ-10,000 בני נוער בגילאים 12-20 - כאשר פחות מ-10% מעל גיל 18 וקבוצות הגיל הנמוכות יותר זוכות לייצוג גדול יותר.
מתוך המדגם העצום הזה, 17% דיווחו כי סבלו מבריונות-רשת. מתוכם, 68% קיבלו תמונות פרטיות שלא היו מעוניינים בהן, 41% סבלו מהפצת שמועות עליהם ברשת, 27% סבלו מהפצה של תמונות פרטיות שלהם בניגוד לרצונם ("פורנו-נקמה"), 24% סבלו מהפצת מידע אישי עליהם ויותר משליש סבלו מתגובות אכזריות על הפרופיל או התמונות שלהם.
כמות הבריונות ברשת מטרידה אפילו יותר מכמות הסובלים ממנה: 16% מאלה שסבלו מבריונות-רשת חוו אותה לפחות פעם בשבוע בשנה האחרונה, וכמעט 30% לפחות פעם בחודש באותה מסגרת זמן.
הרשת החברתית ה"מסוכנת" ביותר היא אינסטגרם: 42% ממותקפי-הרשת חוו התקפות כאלו באינסטגרם, 37% בפייסבוק, 31% בסנאפצ'ט, 12% בוואטסאפ ו-10% בלבד ביוטיוב. זאת למרות שיוטיוב היא הפלטפורמה הפופולארית ביותר בקרב בני הנוער: 92% ממנה משתמשים בה, לעומת 78% באינסטגרם, 76% בסנאפצ'ט, 60% בפייסבוק ו-58% בוואטסאפ.
מצד שני, 12% הודו שהפגינו בריונות כלפי אחרים - אבל לפי התשובות לשאלות על התנהגויות שנחשבות לביריונות רשת, המספר גבוה בהרבה - 69% דיווחו על ביצוע פעילויות שונות שמוגדרות כביריונות. הדרך הנפוצה ביותר היא שיתוף צילומי מסך של הודעות כדי לצחוק על השולח (35%).
הסיבות הנפוצות לבריונות - וכאן נשאלו המשתתפים על כל סוגי הבריונות, גם ברשת וגם מחוצה לה - הן מראה חיצוני (50%) ו"תחומי עניין או תחביבים" (40%). נתון מעניין נוסף הוא כי 71% מבני הנוער לא חושבים שהרשתות החברתיות עושות מספיק כדי למנוע ביריונות.