סיפורים ויראליים מתפשטים לכל עבר, ממים עוברים מיד ליד ליד - וכעת מתברר שגם מצבי הרוח ברשת זה דבר מדבק. צוות שכלל חוקרים מאוניברסיטת קורנל, אוניברסיטת קליפורניה ונציגים מפייסבוק פרסם מחקר חדש לפיו הרגשות המשתקפים מהסטטוסים שלנו ברשת החברתית מופצים ומועברים גם לחברים שלנו.
כדי לאסוף את המידע הנחוץ להם, צוות החוקרים בחר באופן אקראי כ-700 אלף משתמשי פייסבוק, ואז התערב בתכנים שעולים בעמוד הפיד שלהם. לאחר השינוי, קבוצה אחת של משתמשים נחשפה בעיקר לסטטוסים בעלי אופי חיובי והקבוצה השנייה לסטטוסים שליליים.
זמן קצר לאחר ביצוע המניפולציה, החוקרים הבחינו בשינויים בהתנהגות: מי שהוקף בסטטוסים ורודים - הפך לקצת היפי בעצמו, ומי שנחשף לסטטוסים של ציניקנים מגעילים - הפגין אישיות וירטואלית יותר ממורמרת. בנוסף, החוקרים שמו לב שגולשים שנחשפו פחות לסטטוסים רגשיים בפיד שלהם, באופן כללי, נטו גם להביע פחות רגשות בפוסטים שהם העלו.
אם אתם דואגים לפרטיותם של הגולשים, אתם יכולים להירגע: החוקים מעולם לא קראו באמת את שלושת מיליוני הפוסטים שנכללו בניסוי. במקום זאת, הם ספרו את הופעות המילים החיוביות והשליליות בכל פוסט ופוסט. לפי הנתונים שפורסמו, במהלך המחקר נספרו ארבעה מיליון מילים חיוביות לעומת 1.8 מיליון מילים שליליות, מה שמוכיח מעל לכל צל של ספק שהמחקר לא כלל גולשים מישראל.