חברת comScore ערכה מחקר בו היא בדקה שאילתות במנועי החיפוש השונים וניסתה למצוא קשר בין הרגלי החיפוש של משתמשים ופרמטרים של גיל, הכנסה, אזור מגורים, מספר ילדים ועוד.
המחקר נעשה במטרה לייעל את השיווק והפרסום המקוון, ולעזור לחברות לדעת כמה שיותר פרטים על הגולש ולנתח את אופיו על סמך מילות החיפוש שלו בלבד.
בין ממצאיו הרבים המחקר גילה למשל שיש הבדל ניכר בין אלה שמחפשים את המילה פייסבוק למחפשי גוגל+, וההבדלים העיקריים קיימים סביב שני צירים, הגיל וההכנסה.
הגיל הממוצע של מחפשי גוגל פלוס, נוטה באופן מובהק לטווח הגילאים 18-34 והיא בברור רשת של צעירים. לעומת זאת, רק 24% מאלה שחיפשו את פייסבוק הם מתחת לגיל 34 מה שהופך אותה לרשת מבוגרת יותר.
גם בהיבט ההכנסה קיימים פערים, כאשר אלה שחיפשו את גוגל+ היו בעלי הכנסה גבוהה מ- 100,000 דולר בשנה (32%), לעומת פייסבוק, שם יש פחות גולשים עם הכנסה גבוהה (23%).
ניתן לומר כי למפרסמים שווה יותר להשקיע בגוגל+ היות ושם יש יותר אנשים עם כסף, אך יש לזכור כי ברשת של גוגל נכון לעכשיו לפי דיווחים יש כ-20 מיליון משתמשים, לעומת ה-750 מיליון של פייסבוק, וההצטרפות אליה עדיין לא פתוחה לכולם.
ניסוי נוסף שנערך במחקר הוא השוואה בין אלה שמחפשים את המילה אייפון לאלה המקלידים אנדרואיד במנועי החיפוש. במקרה זה הראו התוצאות כי בכל הצירים שנבדקו (גיל, הכנסה, מיקום, מספר חיפושים) כמעט ולא נמצאו הבדלים בין המשתמשים. הידיעה כי אין בידול ברור הובילה את החוקרים למסקנה כי כנראה המחפשים מתעניינים יותר בתכונות, פונקציות ותמחור, והזוג המכשיר לא באמת בונה את ההגדרה העצמית שלהם.