מי שמוצא תועלת בפרומות הפייסבוק, עשוי למצוא אפילו יותר תועלת בשירות ישראלי חדש שהקים טל אגסי, אחיו של מייסד "בטר-פלייס" שי אגסי ולשעבר בכיר בחברה ובחברת התוכנה הגרמנית SAP.
GotIt, שעלתה השבוע לחנות האפליקציות של אפל, היא רשת חברתית לקניות. לאחר ההרשמה אליה ניתן לחפש חנויות ומוצרים, לצפות במוצרים שקנו חברים ובביקורות שלהם עליהם, לפרסם עדכונים וביקורות על חנויות ומוצרים וגם לתקשר עם בעלי החנויות.
האפליקציה היא מעין גרסא משופרת של פינטרסט, רשת חברתית לתמונות שהחלה כמתחרה לאינסטגרם אך הפכה עם הזמן לרשת מסחרית מאוד, שכמעט כל משתמשיה מפרסמים בה תמונות מוצרים למכירה או משתפים בה מוצרים שעניינו אותם גם אם לא רכשו אותם. את כל זה ניתן לעשות ב-GOTit, לצד מציאת השוואות מחירים למוצרים, ביקורות ותקשורת ישירה מול החנויות.
כך, משתמש שמעוניין במוצר מסוים יכול לצפות בהשוואת מחירים קיימים שלו, אך חנויות בהן רכש בעבר עשויות לרצות לדעת שהוא התעניין במוצר כדי להציע לו הנחת לקוח נאמן.
בהודעת ההשקה אומר אגסי כי האפליקציה נוצרה במטרה "להעצים משמעותית את חווית הקנייה והתאמתה לעידן הדיגיטל". הוא מדגיש כי היכולת לתקשר סביב מוצרים מאפשרת "לסמן את הדברים שאני רוצה, לקבל מהחברים מתנות מהרשימות שייצרתי בעקבות פריטים שגיליתי דרך חברים או לקנות להם מתנה מתוך רשימת המוצרים שהם סימנו".
לדבריו, כ-100 מוסדות ובתי עסק כבר פתחו פרופילים בשירות, ביניהם בל אנד סו, אלף אלף, רשת story, שרה בראון, גלביה, שוונג, מסעדת ארייה, בייסיק, אנג'ליי, הוטקראון ואחרים. מעניין יהיה לראות האם תצליח האפליקציה להשפיע על דפוסי הקניות של הישראלים ועל היחס בין צרכנים לעסקים.