הרשת גועשת וסוערת: חלק מלקוחות אפליקציית המוניות גט טקסי דורשים מהחברה להפסיק להעסיק נהגים ערבים העובדים אצלה, זאת בעקבות המצב הביטחוני הרגיש ושרשרת הפיגועים שאירעו באחרונה. בתחילת השבוע לקוחה בשם יעל העלתה פוסט בדף הפייסבוק של החברה ובו כתבה בין השאר: "אני לקוחה קבועה שכל נסיעה שלי ב'גט טקסי'. הפסקתי כל הזמנה לאחרונה, כי זה נהג ערבי. אילו חסר מוניות של יהודים. תפסידו אמן!!!".
אחד הגולשים תמך בעמדתה ועוד הספיק לכתוב, "כל הכבוד". אלא שרוב הגולשים הגיבו בתקיפות ובנחרצות לבקשת הגולשת להפסיק את עבודתם של הנהגים הערבים בחברה ואף גינו את דבריה. בין תגובה אחת לשנייה, חברת גט טקסי כתבה תגובה לפוסט של יעל ובה הציעה לה לוותר על שירותי החברה.
"יעל, אנחנו חברה שדוגלת בכך שיש לכבד כל אדם באשר הוא. כידוע לך, יש חוק במדינת ישראל לפיו אין להפלות אנשים, לפי פרמטרים שונים ובהם גם דתם ומוצאם. אנחנו בוחנים כל נהג בהתאם לאינדיבידואל שהוא ובהתאם לערכי החברה (אמינות, שירות וכו') ולא בהתאם למוצא שלו.
"האמירה הגזענית שלך לא במקומה. ואם כך את חושבת, את בהחלט מוזמנת לוותר על שירותינו. דווקא בימים כמו הימים בהם אנו שרויים צריך לקדם דו-שיח סובלני ולא גזעני", תגובת החברה.
אלא, שיעל לא הסתפקה בך וכתבה בתגובה: "הבעיה, שאני כנראה לא היחידה שתוותר. אני בטוחה שמלא מזמינים ורואים נהג ערבי הם מבטלים, רק אל תזיינו במוח... ויתרתי ועוד אלפים!!!".
בתגובה לאירועים אלו, בשעות האחרונות הרשת מוצפת בשיתופים צילום המסך של הפוסט המדובר, כשחלק מזדהים עם הלקוחה אך רובם תומכים בחברה. "תראו איך המותג מתמודד באומץ ובנחישות עם טוקבקיסטית מתלהמת", כתב אדם שוב, בעל חברת הדיגיטל Refresh. "במקום להתחמק, להתחנף ולחשוש ממגזר הבורים הנורא הזה הם פשוט אומרים לה את מה שצריך לומר".
הפוסט שותף גם בעמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים" ושם עורר ויכוח עז. "אם להגן על עצמי מפני אלו הרוצים במותי זה גזענות, אז אני גאה להיות גזען", כתב אחד הגולשים. "אחרי המקרה של שלי דדון - עדיף להימנע", הוסיפה גולשת נוספת. מהצד השני, "כן ירבו כמוכם. גזענות ואפלייה לא יביאו אותנו רחוק".
נכון להיום מעסיקה גט טקסי כ- 3,500 נהגים מהם עשרות נהגים ערבים. בחברה לא מתכוונים להיכנע לתביעות ועומדת בדעתה להעסיק נהגים מכל שכבות האוכלוסיה, העדות, הצבעים והמינים והגזעים ולהתייחס אך ורק לרמת המקצועיות שלהם.