באינטרנט אפשר להתווכח על כל דבר - אבל במקרה הזה באמת שנדהמנו מהנושאים האזוטריים שאנשים מסוגלים להיטפל אליהם.

הכל התחיל בסוף השבוע, כאשר אנליסט התקשורת תומס בקדאל שם לב למשהו שנראה לו חריג באימוג'י ההמבורגר החדש של גוגל, שמגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד אוריאו 8 וצפוי להגיע בקרוב לרוב הסמארטפונים מהשנתיים האחרונות: "אני חושב שאנחנו צריכים לדון על איך שאימוג'י ההמבורגר של גוגל שם את הגבינה מתחת לקציצה, בעוד שאפל שמה את הגבינה למעלה", הוא כתב בטוויטר והעלה תמונות של שני האימוג'י להשוואה:


כמה שעות לאחר מכן הוא זכה לתגובה מצד לא אחר מאשר מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי בכבודו ובעצמו. "נעזוב את כל מה שאנחנו עושים ביום שני ונטפל בזה :) אם אנשים יסכימו על איך צריך לעשות את זה", הבטיח פיצ'אי.

עוד לפני התגובה של מנכ"ל גוגל זכה הציוץ לחשיפות ותגובות רבות - אבל לאחר התגובה הוא נהיה ויראלי עוד יותר, עם יותר מ-5 מיליון חשיפות תוך כיומיים. אתר Emojipedia, שעוקב אחרי האימוג'י השונים ואיך שהם נראים במכשירים ותוכנות שונות, החליט לעזור למנכ"ל גוגל להחליט איך צריך אימוג'י ההמבורגר להיראות:

האפשרות שניצחה, עם 55% מתוך כמעט 1,000 הקולות, היתה שהבשר בתחתית, עליו הגבינה ולמעלה הירקות. אבל גולשים רבים, שבתוכם מן הסתם לא מעט יהודים, קבלו על כל האפשרויות, בטענה - המובנת - שאף אחד מהאימוג'י המוצגים כהמבורגר אינו מראה למעשה המבורגר, אלא צ'יזבורגר. בכל אופן, בינתיים גוגל לא עצרה הכל ולא "תיקנה" את האימוג'י, כך שהאינטרנט ממשיך לריב על איך שנראה האימוג'י בגרסאות של חברות ואפליקציות שונות.

וכדי שאחרי "תיקון" אימוג'י ההמבורגר של גוגל (אם החברה תחליט שזו לא בדיחה ובאמת תחליף אותו) לא יהיה חלילה מצב שלאינטרנט אין על מה לריב - גולש אחר, אנתוני פוקס, כבר גילה עוד אימוג'י שאפשר לריב עליו: אימוג'י הבירה של גוגל, שבו הקצפת מרחפת באוויר מעל כוס חצי ריקה (או חצי מלאה, תלוי איך מסתכלים על זה).