אם יש משהו שאנחנו שונאים יותר מאנשים שמקלפים תפוזים במקומות ציבוריים - זה חנויות שמוכרות את התפוזים מקולפים. אה, בעצם אין כאלה. או לפחות לא חשבנו שיש, עד סוף השבוע האחרון.
ביום חמישי שיתפה נטלי גורדון מלונדון תמונה של תפוזים מקולפים בתוך קופסאות פלסטיק על מדף בסופרמרקט של רשת Whole Foods Market. על התווית המודבקת על הקופסה מתגאה הרשת בכך שהמוצר "טרי" ו"עשוי ממש כאן!".
"לו רק מצא הטבע דרך לכסות את התפוזים האלה כדי שלא נצטרך לבזבז עליהם כל כך הרבה פלסטיק", כתבה גורדון.
If only nature would find a way to cover these oranges so we didn't need to waste so much plastic on them. pic.twitter.com/00YECaHB4D
— Nathalie Gordon (@awlilnatty) March 3, 2016
עד מהרה הפך הציוץ לוויראלי, עם יותר מ-90,000 ריטוויטים (שיתופים) וכמעט אותו מספר של לייקים. ברשת החברתית התפתח גם דיון סוער עם אלפי תגובות ומאות הודעות שנשלחו לגורדון. תוך פחות משלוש שעות כבר הגיבה הרשת וכתבה: "בהחלט טעות שלנו. הורדנו אותם. שמענו אותך ונשאיר אותם באריזה הטבעית שלהם: הקליפה".
אך מסיבה כלשהי, הרשת לא הסתפקה בתגובה המתבקשת וניסתה להתבדח על העניין בציוץ שכלל תמונה של תפוזים דחוסים בצנצנות זכוכית בליווי הטקסט "האם זה יותר טוב?", שבאנגלית משמעותו גם "האם זה יותר מקולף?". בתגובה שאלה גורדון: "מה אתם עושים? האם צוות הרשתות החברתיות שלכם חולה?".
#orangegate pic.twitter.com/cVn2xpkr85
— Whole Foods Market (@WholeFoods) March 4, 2016
זו לא ההסתבכות הראשונה של הול פודס בגלל מוצר מיותר. בקיץ שעבר הוטחה נגד הרשת ביקורת קשה לאחר שהחלה למכור בקבוקונים של פחות מחצי ליטר מים עם שני גבעולי אספרגוס ב-6 דולר - 23.5 שקל (!), בזמן שבקבוק מים עולה בארה"ב כמה עשרות סנטים וחצי קילוגרם (או ליתר דיוק 454 גרם) אספרגוס עולה בחנויות הרשת 5 דולר.
זה מה שלקומיקאי ג'ון אוליבר היה להגיד אז: