לורן בולן רגילה שעוקבים אחריה - באינסטגרם. כבר שלוש שנים היא מנהלת שם חשבון, שאליו היא מעלה תמונות שלה ושל בן זוגה, ג'ק מוריס (שגם מעלה תמונות לחשבון משלו), בטיולים מסביב לעולם. בזמן הזה היא צברה כ-66,000 עוקבים - אבל מה שהיא גילתה בסוף השבוע האחרון הצליח להוציא אותה משלוותה.
בחורה גבוהה ושחורת שיער, שקוראת לעצמה diana_alexa, ניהלה חשבון אינסטגרם אליו העלתה תמונות תמימות לכאורה של עצמה ברחבי העולם - אלא שבהשוואה לחשבון של בולן מתגלה שכל התמונות של דיאנה זהות לחלוטין לאלו של לורן: אותם מקומות, אותן זוויות, אותם בגדים, אפילו הפריטים שהיא אוחזת בידיים זהים.
"קהל עוקבים גדול באינסטגרם בא עם כמה חוויות מעניינות, אבל זו הכי מוזרה עד עכשיו", כתבה בולן בבלוג שלה, Gypsea Lust, ביום שישי. "כשבחורה מטיילת מסביב לעולם ומשחזרת בדיוק את התמונות שלך שוב ושוב - זה מתחיל להדאיג".
לורן הציגה כמה תמונות להשוואה, לצד המקוריות מהחשבון שלה ולעתים גם מהחשבון של מוריס. "אני מבינה את מי שמוצא השראה במה שאני עושה - ואני אוהבת את זה - אבל זה באמת זיעזע אותי", ציינה והוסיפה: "בכנות, הם עשו עבודה יוצאת מהכלל בהעתקת התמונות שלנו, חיקויים מטורפים באופן שיעורר מחלוקת. אבל לגנוב למישהו את האמנות - זה לעולם לא בסדר".
בולן סיפרה כי ניסתה לפנות לדיאנה ולשאול לפשר ההעתקה המדויקת להטריד - אלא שהתשובה היתה משונה: "כששלחתי לה הודעה על גילוי העמוד שלה וכמה משוגע ומגוכך חשבתי שזה, היא ניסתה להצדיק את זה ופשוט אמרה שכולם מעתיקים אותנו ואפילו חשבונות גדולים מצלמים את אותן תמונות באותם מקומות ואמרה לי שאני צריכה להפוך את התמונות שלי לפרטיות אם אני לא רוצה שזה יקרה. אני חושבת שהיא פספסה את הנקודה שאף אחד לא העתיק ברמת פירוט מטורפת כזו".
בולן הדגישה שמי שלא תהיה המעתיקנית, היא מצוידת בהמון סבלנות וכסף - היא למדה כל פרט בתמונות המקוריות, רכשה בגדים ותכשיטים דומים וכמובן טסה לאותם מקומות.
לאחר הפרסום נחסם החשבון, שהספיק עד אז לצבור כ-2,300 עוקבים. חיפוש אחר פרטיה של אותה דיאנה אלכסה לא מניב דבר מלבד חשבון טוויטר סגור שמפנה גולשים לכתובת המייל של לורן.
ההסבר המתבקש הוא שאו שמדובר בחברה של לורן, שטסה איתה וצילמה את אותן תמונות במטרה להתגלות ולעורר סערה שתביא לבלוגרית המפורסמת-ממילא עוד פרסום ועוקבים, או שמדובר בדוגמנית שנשכרה על ידי חברה כלשהי לקמפיין מסוג כלשהו. כותב שורות אלה מאמין שבקרוב יתגלה שאכן מדובר בקמפיין לסמארטפון חדש עם מצלמה איכותית במיוחד, כפי שניתן לנחש מהצבעים העשירים יותר ברבות מתמונות החיקוי.